Gisteren kwam mijn maat langs en hij had nog wat mooie stekken overgehouden. Te weten een aantal Maple Leaf indica's uit regulier zaad van Sensi en wat Neesjes en Sinaasappeltjes die rondgaan in 'het wereldje'. Een geschenk uit de hemel en een uitgelezen kans om met de opgedane kennis nog eenmaal een schot voor de boeg te nemen op de borrelnootjes met een aantal verse stekken. Immers, mijn eigen stekken zijn al behoorlijk slecht dus om die nog aan de praat te krijgen gaat meer tijd kosten dan deze van de nieuwe batch. De Neesjes en de Sinaasappeltjes krijgen een ander onderkomen, want als het weer misloopt heb ik straks niks meer te roken!
Maar daar ga ik uiteraard niet van uit, want anders probeerde ik het niet normaals. Ditmaal zal ik in het begin veel minder scheutig met water zijn met het idee de wortels naar water te laten zoeken. We zijn van start met tien Maple Leaf indica's en twee zaailingen. De Ec is teruggebracht naar 1.0 en de pH is 5.2 en er is nu eenmaal gevloed.
De zaailingen konden wel omgaan met direct veel water, doch zullen ze zich maar moeten aanpassen want stekken moeten wennen. Ik heb er twee per krat gedaan.
IMG_8371.jpg IMG_8372.jpg IMG_8373.jpg
De kratten met de stekken heb ik weer even bedekt met plastic om de lv te verhogen.
IMG_8374.jpg Dit is het achteraanzicht.
De stekken staan er in sinds gisteren.
IMG_8377.jpg IMG_8375.jpg IMG_8376.jpg
De volgende vloedbeurt is morgen, of overmorgen. Het is me wel duidelijk geworden dat weinig water in het begin essentieel is om stekken te laten aanslaan op borrelnootjes.
Maar daar ga ik uiteraard niet van uit, want anders probeerde ik het niet normaals. Ditmaal zal ik in het begin veel minder scheutig met water zijn met het idee de wortels naar water te laten zoeken. We zijn van start met tien Maple Leaf indica's en twee zaailingen. De Ec is teruggebracht naar 1.0 en de pH is 5.2 en er is nu eenmaal gevloed.
De zaailingen konden wel omgaan met direct veel water, doch zullen ze zich maar moeten aanpassen want stekken moeten wennen. Ik heb er twee per krat gedaan.
IMG_8371.jpg IMG_8372.jpg IMG_8373.jpg
De kratten met de stekken heb ik weer even bedekt met plastic om de lv te verhogen.
IMG_8374.jpg Dit is het achteraanzicht.
De stekken staan er in sinds gisteren.
IMG_8377.jpg IMG_8375.jpg IMG_8376.jpg
De volgende vloedbeurt is morgen, of overmorgen. Het is me wel duidelijk geworden dat weinig water in het begin essentieel is om stekken te laten aanslaan op borrelnootjes.
Comment