Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1Ste kweekje skunk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

DSC05841.jpgDSC05842.jpgDSC05843.jpgDSC05844.jpgDSC05845.jpgDSC05846.jpg
    Eerste guerillakweek Royal dane

Comment

Re: 1Ste kweekje skunk

En terug een klein updateje. De dames zijn sinds zondag overgeschakeld op 12/12. En ze beginnen goed te groeien. Ze hebben ook een mooie gezonde groene kleur. Ze krijgen nu om de 2 dagen 0.10 l water met meststoffen.
      Ik heb sinds gisteren ook een paar stekken gemaakt om te testen en ben benieuwd of deze gaan lukken. Foto's hiervan volgen nog.

Dan nu hoe de plantjes er voor de moment bij staan.

DSC05879.jpgDSC05877.jpgDSC05881.jpg

Ik heb ook bij sommige plantjes een paar grote blaren verwijderd zodat de zijscheuten wat meer licht krijgen. Of is dit nog te vroeg?

Ik houd jullie op de hoogte.

Comment

Mooie plantjes zien er gezond uit ik wacht zelf liever met bladeren verwijderen als ze nog zo jong zijn. ik zit nu ook skunk #1 te kweken en ze gaan heel hard leuk soortje

Comment

Waarom heb je blad weggehaald, groeien ze soms te snel ?
          Grote bladeren, de fanleaves, zijn de zonnecollectoren voor de plant.
          Ze gebruikt die om licht om te zetten in energie zodat ze veel en snel kan groeien.

Til de potjes elke keer even op voordat je water geeft, weeg ze even in je handen, zo leer je wanneer en hoeveel je moet wateren.
          Om de dag alle plantjes 100ml lijkt me wat weinig. De een drinkt ook meer dan de ander.

Of staan die bakken water er daarom in, zodat ze zelf kunnen gaan drinken ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ flamer: het is inderdaad een soort die wel vlot gaat. en iedere keer verbazen ze me weer . hoe oud zijn uw dames ondertussen dan?

@ qnq: ik heb maar een paar bladen verwijderd omdat de plantjes elkaar begonnen te hinderen. vanaf wanneer kan je best beginnen uitdunnen?
            en om tekijken of zo nog vochtig genoeg zijn steek ik men vinger in de pot. maar ik ga ze ok eens wegens. dan heb je idd een beter beeld ervan. thanx voor de tip

Comment

@ woin: die van mij zijn nu 24 dagen boven de grond waarvan 18 dagen op 12/12 (ze staan wel in mijn nieuwe verslag de voorste twee rijen zijn skunk #1)
              mag ik trouwens vragen welke zaadleverancier jij hebt?
              greetz

Comment

in welke week ben je gaan overpotte en waneer ben je begonne met in de bloei zette?

Comment

ik ben niks gaan overpotten, ik heb mijn zaadjes ontkiemt in een vochtige plastic bak en daarna meteen in de 11L potten.
                  een week nadat ze boven de grond kwamen heb ik de lampen overgeschakeld naar 12/12, ik moet wel zeggen dat de plantjes al behoorlijk gegroeid waren binnen een week.
                  moet je eens bij mijn verslag checken(flamers nieuw binnentuintje)

Comment

@ flamer: ik heb men zaadjes via weedseedshop gekocht, en op de verpakking van de zaden stond het logo van sensi seeds.
                    Wat is trouwens het verschil met eerst voorgroeien en dan bloeien of ze direct in bloei zetten? ik heb gelezen op een blog dat ze dan 1 grote knop maken ipv meerdere knoppen. Klopt dit?

@ kareltje: ik heb mijn zaadjes eerst in stekcartouchen gezet. en ik heb ze na een week of zo over gepot. ma doordat ze gestrekt waren heb ik ze vrij snel naar de grote potten moeten overpotten.

Groetjes

Comment

des te langer je ze laat groeien des te groter ze worden ja dat is het verschil

Comment

Uitdunnen zoals je het noemt, of amputeren, is niet nodig.
                        Dat blad hebben ze juist nodig, haal je het weg, gaan ze langzamer.
                        Ruimte zat, zet je de potten wat verder uit elkaar toch.

Een paar weekjes voorgroeien of meteen op 12/12 maakt voor Skunk niet uit.
                        Ze zal toch eerst blijven groeien tot node 5-6-7 en daarna pas in bloei gaan.
                        Door voorgroei gaan ze ook niet opeens meer toppen krijgen, dan zul je moeten gaan toppen, dan gaan de planten breder groeien en krijg je meerdere, kleinere, toppen.
                        Maar omdat je je nu al druk maakt om de ruimte, zou ik er gewoon niets aan doen, en lekker laten gaan.
                        Da's makkelijker ook.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Jah ik denk dat ik net te weinig ruimte heb om te toppen. En ik heb schrik dat als ik ze volledig uit een zet er platen gaan zijn die minder licht krijgen. Da element waar men lamp ingedraaid is zorgt ervoor dat de rechtse zijde minder licht krijgt. De plantjes aan die kant groeien een beetje schuin lijkt mij, of is dit maar een gedacht?

en dan zal ik ze vanaf nu niet meer uitdunnen. Weeral iets bijgeleerd
                          Nu doet er zich wel het probleem voor dat er 1 plant volledig slap hangt. Ik heb hem nochtans voldoende water gegeven. Ik zal straks een foto uploaden. Mss da je me kan helpen.

Groetjes

Comment

Probleem is opgelost. Ik moest dan toch overschakelen naar meer water voor de dames. ze staan nu terug stevig van het zonnetje te genieten.

Comment

Goed bezig! ik ben mn skunk nu aan het onkiemen! maar ik ga het gewoon puur natuur proberen te kweken haha!
                              Wees aardig tegen smokers, iedere joint kan hun laatste zijn.

Comment

kheb nu wat stekken genomen, daar ga ik ook eens natuurlijk mee proberen

Comment

Bezig...
                                X