Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1Ste kweekje skunk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1Ste kweekje skunk

Jups ik volg het schema nauw gezet. Maar op de site staat da ge maar 3 tot 4 keer per week de voeding moogt toedienen
    dus gaan we eens experimenteren
    Eerste guerillakweek Royal dane

Comment

naar mijn kennis weet ik dat de planten niet van constant natte aarde houden, je kan beter de planten de pot droog laten trekken, en dan weer water en/of voeding toedienen.
      je kan ook je potje ff optillen en voelen hoe licht die is, geef nooit te veel water of voeding

wat misschien ook aan te raden is om je aarde eens uit te spoelen, je maakt water aan met ph van rond 6/6,5 en je spoelt je aarde hellemaal uit een liter of 2 miss beetje meer per plant(zorg er wel voor dat je aarde goed droog is voordat je dat doet), de planten zullen een paar dagen beetje stil staan maar dat trekt snel bij. op die manier spoel je alle opgehoopte zouten van voeding en dergelijke weg uit je aarde en kan je fris beginnen, zorg er wel voor dat je aarde weer goed droog is voordat je na de spoeling weer water toedient.

mischien dat dit je een beetje helpt
      greetz
      Last edited by flamer; 16 May 2012, 18:14.

Comment

dat kan ik wel ens doen flamer. Dan geef ik ze nu geen water mee tot de potten volledig droog zijn. Heb je enig idee hoelang ze nog zouden moeten?
        Ik heb hier totaal geen idee van. Ik denk nog een 3-tal weken. Maar vermits ik nog een leek ben kan ik het fout hebben.

Comment

ik denk dat ze nog wel wat langer mogen hoor, als ik die foto's van 5 dagen geleden zie dan lijkt het dat de toppen nog maar net in ontwikeling zijn ze worden nog wel een stuk groter en dikker.
          als je ze gaat spoelen moet je wel uitkijken met je lv die kan wel oplopen door al het lekwater miss kan je die op een of andere manier afvoeren of dumpen of zo

Comment

En het is weer updatetijd,

de knoppen dikken naar mijn mening wel goed en de planten staat nog steeds mooi groen. IK heb ze ook wat minder water gegeven omdat de bodem nogal vochtig was.
            Alleen hebben sommige bladeren rare witte vlekken.

Een paar globale foto's, eentje van men lange slungels en dan nog van een paar mooie knoppen .

DSC06063.jpgDSC06064.jpgDSC06065.jpgDSC06066.jpgDSC06067.jpg

Hier een foto van de rara vlekken
            DSC06068.jpgDSC06069.jpg

Groetjes

Comment

Ziet er weer goed uit!!!!

Raar die witte vlekken, lijkt wel alsof je ergens mee geknoeid hebt....

Comment

Thanx mg5
                en het zijn idd rage vlekken. En ze zitten op het blad. Als ge er over wrijft, dan ist weg.

Comment

Vermits ik gisteren een paar kleine groene beestje heb gevonden, heb ik vandaag 10 nieuwe bewoners in mijn kast vrijgelaten. Ik hoop da de lieveheersbeestjes zich eens goed volproppen .

Comment

mooie plantjes !
                    leuk om te zien hoe mijn dames zich gaan evolueren in de toekomst .

blijf je wel ff volgen om hier en daar wat info mee te pikken

grtz
                    sjakka

Comment

Haha,

Heb je ze zelf gevangen?

Comment

Hey sjakka,

ga gerust je gang. En als je vragen hebt, dan stel je ze maar.

@ mg5: ne mens moet zenne vrije tijd toch ergens mee omkrijgen he :p. En de haag thuis zat er vol mee dus heb ik me daar maar even mee geamuseerd

Comment

Goed bezig kel!!

Comment

ik ga hier ff verder want het gaat over jouw plantjes

je planten stervan niet zomaar af hoor dan moet je wel iets heel ergs verkeerd heben gedaan maar lijkt mij onwaarschijnlijk
                            zijn die 2 grote planten ook al bruine haartjes aan het knallen? ze zijn wel vroeg die van jou, gebruik je al pk 13/14? moet je niet te vroeg mee beginnen he
                            greetz

Comment

Wat voor groene beestjes heb je gevonden dan ?
                              Dat witte op je blad heb je zelf gedaan, geknoeid met wateren ofzo.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ flamer: ik ben al bezig met pk 13-14 jah. Ik heb mijn schema gevolgd en daarop stond de opbouw hiervan. Dus ik veronderstel dat dat wel goed loop. Op de lange slungels heb ik nog geen bruine haarvorming gezien. Die moeten nog wel effe. Maar ik denk wel dat ik 3 weken te vroeg begonnen ben met het volgen van het bloeischema. Ik ben direct daarmee begonnen vanaf dat ik de lamp op 12/12 gezet heb.

@ QnQ: goh een luis denk ik. Kheb er met het vergrootglas naar gekeken, het zag er lichtgroen uit. Maar had geen donkere punten, of die zag ik toch niet. Het beestje was max een mm groot. Ik heb al gezocht op het forum naar gelijkende foto's maar ben er niet echt tegen gekomen. Ik heb er nu wel geen meer gezien.
                                En dan is het witte vlekken probleem opgelost se

thanx

groetjes

Comment

Bezig...
                                X