Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

Eej, en ik heb een TRIPLOID

Comment

Worstelstimulator kan je gewoon aan je water toevoegen zoals op je flesje staat aangegeven. Dit geef je dan iedere waterbeurt vanaf de groei periode, nu dus al. Je hoeft pas te stoppen met stimulator als je overgaat naar 12/12

2 weken groei is al best lang (zonder de kiemperiode). Je kan zelf uiteindelijk bepalen wanneer je overgaat naar 12/12. Misschien dat er op de verpakking of website van de zaadjes dat je hier een goede richtlijn voor kan vinden. Ik zou kijken de hoogte van je plantjes in combinatie met de 2 weken. Ergens in de 2de week zal je dan naar 12/12 kunnen. Je plantje heeft dan als het goed is al een aantal internodes.

Succes!
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

thx rollup

ik was zelf al even aan het twijfelen over wanneer 12/12
        door die 5 jongskes probeer ik het wat uit te stellen, wat denk je?
        ik ben nog aan een hokje aan het werken, 100*90*200, ik ga morgen spullen halen voor de inrichting, hoop dit tegen begin volgende week klaar te hebben en dan alles gelijk in bloei te steken ... we zien wel dan
        (hokje wordt toch 600w denk ik, in cooltube met 1000m3 torin die door de tube zuigt)

hieronder wat foto's, ik vind ze er zelf supergoed uitzien, extreem compact lijkt me, ik moet het internode stuk nog eens nalezen, ik denk dat ik op 5 zit, het lukt me niet goed om hier duidelijke foto van te maken ...

orangebud1

IMG_1528.jpg IMG_1535.jpg IMG_1530.jpg IMG_1531.jpg

orangebud2

IMG_1541.jpgIMG_1539.jpgIMG_1543.jpgIMG_1544.jpg

en nog een sfeerbeeld met de kleintjes

IMG_1547.jpg

saluuu
        Last edited by 92five; 16 April 2012, 17:19.

Comment

Mooi tijdstip om ze inderdaad om te gooien naar 12/12. Ze kunnen inderdaad nog wel wat groei hebben, ze zijn mooi compact.

Gewoon nog even blijven posten, houden we het allemaal in de gaten
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

heej,

kzit precies op 30 dagen sinds noob.

plantjes zijn gisteren verhuist naar mijn nieuw hokje, kben er supertrots op
            alles mooi lichtdicht en goed geisoleerd, een 400HPS, nieuwe kap, passieve in verspreid over de vloer ...
            voorlopig moet ik wel nog wat bijverwarmen maar het zal wel snel warmer gaan worden nu.

de 2 cali orangebuds zijn getopt, ik wacht nog een 4tal dagen schat ik om alles op 12/12 te zetten.

IMG_1586.jpg IMG_1585.jpg IMG_1582.jpg

ik ga nog gauw eens kijken en wat nagenieten van het knutselwerk.
            yooow

Comment

Heren,

Ben Zelf ook met een ruimte bezig en lees zo hier en daar wat verslagen.
              Die Pvc buis op de vloer is voor de verse lucht neem ik aan ?

GreetZ,

Spif

Comment

@spif, ja door die buizen komt mijn lucht naar binnen, sinds vandaag actief, gezien mijn sms twincontroller aangekomen is (deze controleert beide fans naarmate de gevraagde temperatuur).

een maand na mijn start ziet het er hier al helemaal anders uit, kga mijn tentje met spaarlampen verpatsen denk ik.

ik denk dat men setup nu compleet is,
                -goed geisoleerd hok in schuurtje
                -100*90*200
                -400HPS
                -EVSA met superlumenswitch
                -sputnik reflector 125mm
                -air out extractor 350M3 (via tube)
                -air in 190M3
                -smscom twincontroller
                -davin schakelkok met kachelaansluiting

-6 *18L potten

met mijn plantjes gaat het goed ... straks nog wat foto's maken!

kzen content!
                yoow
                Last edited by 92five; 24 April 2012, 14:32.

Comment

en voilla de plantjes

IMG_1589.jpg

IMG_1595.jpgIMG_1594.jpgIMG_1593.jpg
                  Last edited by 92five; 25 April 2012, 09:43.

Comment

gisteren alles naar 12/12 gezet! de orangebuds zouden mss wat groot kunnen worden ... ik zie wel hoe het loopt ... straks nog wat foto's maken.
                    yoow

Comment

vwalla de plantjes op vandaag
                      let op de vorm van de plantjes, niet op de kleur , ze zien er echt gezond uit in het echt!
                      ik ga straks effe uitzoeken hoe ik best foto's kan nemen (in het hok) ... iemand tips?

IMG_1599.jpg IMG_1600.jpg

de 2 orange buds, veel verschil in vorm vind ik, kan dit al op een mannetje wijzen rechts? of strekt hij harder doordat hij minder licht vangt aan de buitenkant?
                      mocht het 70% op een mannetje wijzen haal ik hem er nu al uit en zet ik hem buiten, dan heb ik net voldoende plaats en kan ik die 2pp's in 1 potje uit mekaar halen voor ze al te veel verstrengelen ...
                      IMG_1614.jpg IMG_1613.jpg IMG_1612.jpg

pp1
                      IMG_1609.jpg IMG_1615.jpg

pp2&3
                      IMG_1608.jpg IMG_1607.jpg

pp4
                      IMG_1616.jpg IMG_1610.jpg

pp5
                      IMG_1617.jpg IMG_1611.jpg

groeten!

Comment

ze hebben het naar hun zin je plantjes

goe bezig ze vertakken geweldig goed

grtzzzzzzzzzz
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

thx ullys

ik heb wat gezocht ivm goeje foto's maken en kwam alweer uit bij monty
                          dat van die witbalans is een heilige tip, gewoon even richten op het witte plastik en dan schieten!
                          het verschil kan ik jullie niet onthouden

IMG_1629.jpg IMG_1625.jpg
                          yoow

Comment

vandaag de rechtse (op de laatste groepsfoto) orange bud buiten geplant, volle grond, volle zon, een klein beetje ingegraven zodat hij (ik voel dat het een mannetje is) in het begin gespaard blijft van volle wind.
                            op die manier heb ik plaats gemaakt zodat ik de 2 pp's in zelfde pot uit mekaar kon halen.
                            morgen maak ik een nieuwe groepsfoto en een foto van die buiten.

nu ga ik wat lezen over stekken want stel dat die buiten een mannetje is kan ik van de andere mss een stekje halen, deze bevruchten en een voorraadje zaad kweken ... of vergeet ik iets
                            goejenavond!

Comment

tussenstand.

IMG_1650.jpg

eergisteren voor het eerst wat vergeelde puntjes opgemerkt bij de orange bud. Ik was net overgeschakeld op een mililitertje/liter meer groeivoeding en mss wat teveel water gegeven.
                              allesinds, nu hou ik haar effe wat droger, dagje geen voeding en het lijkt mij alweer de goede kant op te gaan.
                              ondertussen had ook de pp's getopt (om te splitsen) en de orangebud voor de 2de keer getopt (om klein te houden)

zou het kunnen dat de orange bud al tekenen van vrouwtje vertoont?

IMG_1643.jpg

en onze vriend buiten (kloteslakken, weet iemand welke functie die vervullen in ons systeem???)

IMG_1659.jpg

saluut!

Comment

yow,

de orange bud in het hok is nu echt in bloei gegaan, 45 dagen na zaaien ziet ze er zo uit.
                                is het zo dat ik vanaf deze eerste tekenen overschakel op bloeivoeding?

IMG_1667.jpg IMG_1674.jpg IMG_1675.jpg

de pp's gaan ook goed vooruit nu, enkel degene die ik heb verpot vorige week blijft een beetje achter,
                                ik veronderstel dat die wat werk gehad heeft met haar wortels.

IMG_1666.jpg

IMG_1668.jpg IMG_1669.jpg IMG_1670.jpg IMG_1671.jpg IMG_1672.jpg

vwalla!

iemand opmerkingen? of tips ivm de (kleine) ruimte voor de planten? alvast bedankt!

de temperatuur is echt heel makkelijk onder controle te houden voorlopig, het is ook nog niet echt heet geweest buiten.
                                LV zat nog steeds rond de 60%, dit mag zakken in de bloei als ik het goed gelezen heb, dus heb ik de minstand van mijn extractor nu op 80% gezet, zodat de LV wat zal gaan dalen (zou toch moeten, straks checken)

salut, doe de groeten aan de vrouwen!

Comment

Bezig...
                                X