Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Santa Maria eerste kweekverslag..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

Hehehe erg cool, vandaag is er niks gebeurt. Stond helemaal klaar voor de vette actie, maar nada..

image.jpg

Rustdagje denk ik, de plantjes staan er voor nu nog, valt niet echt meer op tussen de bende. Maar dit word inderdaad meer een wandel dan guerilla tuintje, al blijf ik dat natuurlijk wel proberen moest vandaag wel even lachen dat ik die kuil dicht heb gegooit. Dat zou opvallen hahaha. Nu loop ik heel het gebiedje in no time rond met gewone schoenen. (No time niet, twee jointjes groot ongeveer)

Komen hier ook best wel wat mensen, net nog iemand met een metaal detector. Die was wat treuzelig rondom het gebied zogenaamd aan het metaal detecten. Weet niks van metaal detecten maar lijkt me slim als je een patroon aan houd en niet lukraak maar wat staat te zwieren met dat ding. (Heel snel ook) Lijkt me wel leuk trouwens als dat zo snel kan, plak ik er een onder de hond, en als ie piept krijgt hij een brokje. Kijken hoe snel ik een zak vol met alu blikjes heb en een dikke hond.

Weet eigenlijk wel zeker dat hij nu op de plek zelf aan het scannen is, zou ik ook doen. Heb hem op de foto gezet met zijn vriendin. Zal die leuk vinden.. Dus een echte guerilla spot kan ik het niet noemen, drie fietsers langs komen koekeloeren. Eerst zag ik natuurlijk niks door de bomen en was het nauwelijk toegangbaar. Dat is wel leuk om te zien en live mee te maken. Hoe bezige boel het eigenlijk is.

Ben helemaal los gegaan met foto's en nu moet ik wel de pc opstarten en iets anders als kodi laten doen. Ben nog steeds wel een beetje pc moe sinds ik gestopt ben met werken. Heb vannocht ook een paar tedtv's gekeken en dat ging over dat je niet persee moet doen waar je goed in bent. Maar doen wat je leuk vind, ookal ben je daar niet zo goed in.

Vond dat erg toepasselijk en heb nu echt meer energie om dingen te doen die ik leuk vind. Ook al bak ik er 'niks' van en ben fysiek helemaal op maar mentaal krijg ik energie. Het liniar denken van zo moet het, in plaats van zo kan het. Zal wel weer een wazig verhaal zijn, maar zal straks het filmpje erbij plaatsen. Heb ik natuurlijk in een topic hier op jd zitten lezen

Ik vond het in iedergeval erg prettig, drie keer vannochtend gekeken. Af en toe duurt het opstarten van greyvol 5 min en soms uuren of helemaal niet. Mis dan hele stukken youtube onder het tanden poetsen. Ik moet en ik zal dan mijn tanden poetsen, ik weet dat ik dat niet moet doen als ik me zo kut voel. Soms doe ik dingen die de boel nog vertragen ook. Zie dat nu steeds meer en meer in en kan er nu ook iets mee. Afgelopen 4 weken waren zwaar, en dan ineens kan ik bruizen van de energie en put me dan ook uit. (Na het tanden poetsen en flossen heb ik een kleimasker op mijn gezicht gesmeert en dan wachtten tot het droog is, om een of andere reden moet alles nut hebben in mijn hoofd anders ben ik al weer bezig met het volgende, ik zie dit dus als thearpie. Ja moet iets als smoes hebben, het is ook lekker. Klei op je smoel en ontspannend, echte aanrader volgende keer ga ik dat dus andersom doen, waarom ik dat toch persee eerst mijn tanden wil poetsen. Weet zeker dat als ik het erna had gedaan een stuk beter was gegaan. Soms gaan dingen zo op autopilot en bewust zijn van je eigen acties scheelt wel. Al is juist die drive nodig en moet ik niet als slecht zien. Die drive of zone of wat dan ook in iets positiefs omzetten is het doel. Resultaat zit het hem dan in kunnen genieten van kleine dingen en momenten.

Zes uur sochtend en wil dan vol gas dingen doen. Het is moeilijk en zal ook moeilijk blijven. Maar ondertussen maak ik meer uren per dag ooit dan dat ik in mijn leven gedaan heb. Best wel bizar, was wel een beetje geschrokken van een selfie. Maar dinsdag is de operatie voor mijn speekselklier, dus hopelijk snel wat beter. Ik Heb nu wel minder gewicht als twee jaar terug, toen ik moest stoppen met werken. Voel me wel stukken beter als toen, maar ben de pijn in mijn kaak beu met elke slok of hap of het idee al.. Jammer dat ik de winst van afgelopen 14 maanden in een maand of twee weer kwijt ben, maar mijn conditie is wel beter. Lijkt me belangrijker als het gewicht.

Ik kan dus wel ontspannen en dingen doen zonder te stressen. Alleen niet wanneer ik dat wil, zie het zelf als een oud wagentje. Moet je ook niet sochtends vol gas mee weg willen rijden, kan allemaal wel, maar dan lekt ie zo olie en kun je weer gaan reviseren. Goed onderhoud en dan kun je zelfs met hele oude autootjes rijden. Maar maak dan niet teveel km en zorg er goed voor.. En tja af en toe sta je stil langs de weg..

image.jpg image.jpg

Oh, biobouten, zo doen we dat Biotopen maken en diversiteit, tja die ijzeren draak heeft geen toiletje aan boord. Of zit er een luikje onder de stoel? Voel me wel een echte gluurbuur

Poot van een ree, kwamen de viervoeters mee aanzetten..
    image.jpg

Ik waardeer je input erg flintstoned, allemaal nieuwe termen die ik kan googlen hehehe

image.jpg

Als die koetjes dat toch lekker vinden probeer dan net zolang tot ik een soortje gevonden heb wat koeien niet lusten. Iets langer voorgroeien misschien dat ze al wat stinken en net iets hoger zetten
    Of een goeie dressing verzinnen.
    Last edited by Greyvol; 12 September 2015, 00:34.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

image.jpg image.jpg

De binnen Santa's

image.jpg image.jpg image.jpg
      Attached Files

Comment

Dat ziet er al heel goed uit. Ze zullen wel al aardig rieken.

Comment

Dat wilde ik er net bij typen, want het viel wel op ben alleen niet zo goed in geuren en smaken. Vandaag ook een bolletje sterk spul gekregen van een vriendin. Echt heel tof. De smaak was anders en moest wel hoesten. Effect was wel goed, en heb een heerlijk hapje gegeten. Maar de smaak en geur kan ik niet plaatsen. (Heftige emotie, maar dat kwam meer door het gebaar van die vriendin, vind dat super lief van ze.)

De geur komt op je af, als ik de kamer open doe dan is het echt een mega damp die ruik ik wel dat het sterk is, natte was denk ik dan. Indringende geur. Heb vandaag ook weer wat eerste oogst op van de Santa, had nog een klein potje staan. En wat van de shop, maar als ik heel eerlijk ben maakt me dat niet zoveel uit. Misschien moet ik dat nog leren, maar met wijn is me dat ook nog nooit gelukt om dat echt lekker te vinden. Ik proef alchohol, mij houden ze ook niet voor de gek als men zegt, er zit niks in. Heel klein beetje als shandy of radler vind ik nog wel lekker en drink ik weer zo nu en dan

Mijn vriendin noemt me al jaren een raar meisje hahaha
          En ik moet daar nog steeds om lachen, ben toch geen meisje..

Comment

SMaken en geuren benoemen ben ik ook niet zo goed in maar de maria ruikt wel heel heftig normaal. Ik had eens ice hash van santha maria gemaakt die rook je door de ripzak 2 straten verderop nog, ghehe.

Ik vind het een lekkere roker met veel nasmaak in de mond en op de lippen. Vervelende is wel dat je na 1 joint je lippen aflikt en meteen zin in een nieuwe krijgt ghehe. Sommige waaronder Cees zelf beweren dat ze er geil van worden maar daar merk ik zelf niet echt zo veel van. Wie weet werkt het bij jouw wel zo ghihi.

Comment

Haha zat dat net ook te vertellen tegen die vriendin van dat bolletje, die was trouwens ook blij dat het uit de auto was. Die dingen stinken zeker. Of ik even langs wilde komen om wat op te halen snap ik..

Neukwiet, toen ik het las dacht ik: heb ik weer, snelle kort werkende neukwiet.
              Santa Maria, geneeskrachtig uit het diepe oerwoud wat ze al van oudsher ritueel gebruiken. Dat moet goeie shit zijn!

Nee, neukwiet noemen ze dat.. Ik heb dat volgens mij op een filmpje gezien van Cees of ergens gelezen. De foto was natuurlijk al een dikke hint die ik niet aanzag komen klinkt alleen zo KUT dat NEUKWIET!

En dat geil had ik in het duits ookal een keer gelezen, maarja dat zijn duiters, die vinden alles geil. Wiet om te neuken vind ik al beter klinken. (Hee psss wil je een zakje wiet om te neuken?) Uit eigen ervaring kan ik nou niet zeggen of verschil maakt. Sex sells en dat doet Cees heel goed met die mooie damens, mij heeft ie te pakken. Double fun heb ik ook nog liggen, dus voorlopig ben ik wel even zoet.

Kijk tungusta thunderfuck of trainwreck lijken beter te passen bij mijn stijl van kweken hahaha

Mijn pa en ma zaten erbij en tja zo noemen ze dat. Mijn pa kon de humor er wel van in zien
              fijn dat ik dat met mijn ouders het wel begrijpen. Als ik nou met een potje Santa Maria aankom of thugusta thunderfuck om voor de eerste keer te proberen.

image.jpg
              Last edited by Greyvol; 12 September 2015, 02:36.

Comment

Zo, let ik even niet op, is alles weggemaaid
                Goed dat je gelijk nog iets hebt teruggeplaatst, that's the spirit.

Ben blij dat je weer wat beter in je vel zit. Maar blijf zuinig op je energie, je kan het maar 1 keer uitgeven!

Complimenten voor je vriendin hoor, een wereldmeid !!
                Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Zuinig zijn op mijn energie, kan daar slechts mijn best op doen, hihi (maar klopt wel als een bus!)

Begin het wel een beetje door te krijgen, heb een hele goeie vriend van me gevraagd een kasje inelkaar te zetten. Mijn vriendin heeft via marktplaats flink wat gratis materiaal gescoord. het is nog niet helemaal af. Maar greyvol is er al helemaal happie mee en doe dus lekker rustig aan. Zijn al een paar planten gesneuveld omdat ik vergeten was water te geven. Of teveel, de vetplant stond onderwater en heb ik net even droog gezet. Kweet het ook allemaal niet, we zien wel. Die maat van me zei ook al dat ik de planten nog zo niet goed kon lezen hahaha

kan ik volgend jaar de guerilla lekker voorstomen in de kas en heb er al vanalles ingeplant. Dacht dat de grote een peper plant was, maar mijn vriendin zegt dat het onkruid is wat ik aan het kweken ben Ze zag het buiten ook staan met wandelen. Had wat druiven stekken, mango, pappaver en maanzaad geprobeerd en een tomatenplant maar die zijn er nu niet meer wilde ideeen: proberen de wietplanten te laten overwinteren met een paar spaarlampjes maar zie dat niemand doen, zal wel te koud zijn. Soort buiten terrarium.

Vind hem zelf erg goed gelukt en helemaal voor niks, deur gekregen van mijn maatje en ruitjes hebben we ook al via via op de kop getikt. (Iphone gefikst, wat wil je hebben? 4 glazen ruitjes hahaha) Heb nog wat pallets staan en wat balken om wat planken te maken of iets dergelijks, maar dat zal meer voor volgend jaar worden. Moet ergens beginnen en volgens mij heb ik dit jaar al best wel wat pogingen gedaan.

Het ophalen van de gratis spullen was ook een hele belevenis op zich, bij een hele oude man op een gigantische boederij de kozijnen opgehaald. Was gewoon gezellig en we hebben wat appelflappen achtergelaten. Het eerste wat ik zei was: U gaat toch niet groter wonen, en het ijs was gebroken gaat dus de laatste tijd mentaal erg goed!

Er staan een paar afghaan stekken (smartpots), denk een peper. De santa maria's die ik vandaag heb kaalgeplukt en nog wat onbekende dingen en een vetplant. De middelste smartpot was ook iets anders maar weet greyvol niet meer hahaha

image.jpg

Iemand ideeen wat je allemaal met een muurkas kan doen? De afvoer van het fornuis komt in de kas uit en kan zelfs een verbinding maken met mijn binnen kas. We hebben een mobiele airco maar die is nu niet zo mobiel meer en zit perongeluk vastgetimmerd. die afvoer komt ook uit in de kas. (Dubbel unit ding) Dus opties genoeg, afbloeien zal niet kunnen ivm de buren. Dus wat er nu staat zijn wat probeersels of het moet niet te hard stinken of ik kan iets aan dat stinken doen, afvoer omdraaien van het fornuis hihi We zien wel weggooien kan altijd nog. Vind het wel een gaaf ding, vanuit de keuken kijken we nu in de groene kas als er een paar spaarlampjes inhangen lijkt me best gezellig.. Denk dat de planten wel wat hoger moeten staan
                  Attached Files
                  Last edited by Greyvol; 13 September 2015, 20:43.

Comment

Nice! Leuk man zo'n kasje!
                    Heb je trouwens eerder van zulke kleine smartpots gebruikt? Ik hoor er mensen over klagen dat de wortels erin gaan zitten en dat dit het overpotten lastiger maakt, als eindpot is een smartpot wel nice zegt iedereen. Maar goed, ik gebruik air pots, waar ik erg tevreden over ben.
                    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Hehehe erg leuk

Die smartpots heb ik 3 keer mee gedaan. En inderdaad, die krijg je er niet zomaar af. Als ze goed droog zijn, dan lukt het wel met voorzichtig doen. Ik heb daarom nu de zakken/potten van nomercy. Stuk goedkoper in iedergeval en gemakkelijker over te potten. Wel ander materiaal, minder poreus en harder, en de wortels doen ook andere dingen. Rondjes draaien op de bodem, maar niet veel. Ik had een pot op een andere gezet, maar de wortels gingen erwel doorheen en heb die er lomp afgerukt. Goed te zien ook aan het plantje. Was al de kleinste maar heeft ze geen goed gedaan. Mijn fout dus. De smartpots werken dus wel beter. Maar de kleine smartpots zijn echt iets te klein door dat ronde en die moet je dan juist weer sneller overpotten dus niet handig.

De oude echte smartpot gebruik ik nu voor buiten. Die vierkante nomercy potten krijg ik ook meer grond in en zijn beter naast elkaar te zetten omdat ze vierkant zijn. Passen ook precies op een ikea plastic deksel zodat ik vanaf onder kan watergeven. Het liefst zou ik ze twee keer zo hoog hebben en ik zit al een beetje te zoeken naar stof om het zelf te naaien. Kan ik ze meteen wat hoger maken voor wat extra aarde buffer. Eco vilt oid maar heb er niet verder meer na gekeken.

Zojuist Heeerlijk gegeten!

Die vriendin van mij is niet alleen lief ze kan ook bijzonder goed koken

Eendje met aardappel puree met een beetje kaas erover uit de oven. Met bietjes en worteltjes en een sausje van de eigen moestuin van de geplukte bramen, citroen en lokale honing. In een gloeiendheet bakkie, dat is echt genieten

image.jpg

Dit is echt mijn nummer 1, op de tweede plaats komt haar knoflook kersen aardappel taart of de boef of de lasagne hihi
                      Had de topic gevonden wat eet je vandaag
                      Last edited by Greyvol; 13 September 2015, 21:46.

Comment

Ah! Goed verhaal! goed dat je er al wat ervaring mee hebt en dat het goed genoeg werkt voor je. Het blijt ook zoeken naar juiste potten, ik ben toch maar voor de air pots gegaan, en wellicht kan ik daarvan twee aan elkaar zetten om een hogere pot te creeeren, niet dat ik er de ruimte voor heb in me micro tentje, maar altijd leuk om te weten

Maar inderdaad, wat langere potten voor een aarde buffer kan erg handig zijn lijkt me, wellicht maak je ze zo goed dat je er mee de markt op kan mocht je dat willen.

Ennuh, wat een lekker eten :O die vriendin van jou... we lezen er veel over, maar wat een toppertje! Die saus klinkt echt mega goed!
                        Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Mooie kas, greyvol!

Flintstoned heeft wel een plant laten overwinteren volgens mij, moet je maar eens vragen.

Zelf heb ik nu Root Pouches, die hebben efficientere maten dan Smartpots.
                          (Meer hoog dan breed)
                          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Thanx Stemma (heel verschil met als ik zelf iets in elkaar kit. kreeg ook te horen wat die vaklui onderelkaar zeggen over zelf klussen: als ge het nou echt nie meer wit, DAN gebruik je kit hehehe) Hij heeft ook mijn schuifdeurtjes gemaakt van de voorgroeiruimte, echt top! Ik kit maar wat raak en vaak nog mis ook hahaha Hij moest ook wel lachen dat ik geen spijkers in huis had.

Die root pouches zijn mooi, de 39 liter met handvaten zien er goed uit, zijn inderdaad net iets hoger.. En handvaten is toch wel handig als ik zie wat ik met die dingen heb lopen sjouwen guerilla hahaha Die ga ik devolgende keer proberen!

Zat net dit filmpje te kijken en vond het wel de moeite: You are not your body:

Gaat over iemand met beperkingen en de omgang daarmee, engels talig.

De Santa's zijn klaar, vanavond zet ik de klok uit en morgen of overmorgen proberen we te gaan oogsten, 10 a 15 % is amber. Hoe hoger in de plant hoe meer amber. Verschilt wel iets per plant maar niet echt veel.
                            Last edited by Greyvol; 14 September 2015, 21:22.

Comment

Eindelijk! Ben trots op je. Hoop dat mijn mediwiet citral het ook haalt tot de eindstreep. Santa staat op de bucketlist! Nooit gehad maar hoge verwachtingen van.
                              Baas in eigen brein.

Comment

2015-03-01.jpg
                                Zo stond dat er eind februarie bij.
                                2015-06-121.jpg
                                Maart tot eind juni.
                                Last edited by FlintStoned; 14 September 2015, 21:51.

Comment

Bezig...
                                X