Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste hydro ervaring met GH waterfarm.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste hydro ervaring met GH waterfarm.

gewoon de volgende keer je waterfarm nabouwen,maar dan iets grooterhoeveel watt hangt er nu boven want zie toch echt 2 maal hps hangen?

Comment

er hangt 400w greenpower "boven". ernaast hangt nog is een greenpower 6 die voorziet vooral de rqs'en die er naast staan.(outdoor mix, northern light, amnesia).
      dus qua belichting, gegroeid onder 2 x 200w p&g spaarlampen, eerste weken bloei : 600w greenpower (ernaast) + 200 watt p&g spaarlamp (erboven) en dan de 200 vervangen door een 400w greenpower op gavita evsa. dit is geen ideale setup met deze componenten maar dat komt omdat het noodingrepen zijn vanwege onverwacht
      enorme plant. het kan allemaal veel beter nog , dat besef ik zelf ook wel maar de situatie is nu zo "gegroeid".
      een grotere bak is niet nodig want dan kom ik een dakkappel te kort
      gewoon minder lang groeien is de boodschap.

grtn

edit: wat ik toch nog wil toevoegen is dat het reservoir bij de overgang naar week 5 ook is uitgespoeld met kraanwater.
      dit om de resten voeding van de vorige weken die achterblijven op de bodem onder het draingat niveau, ook weg of toch sterk verdund te krijgen.
      het gat van de drainslang (waterniveau tube) zit te hoog en daarom dan maar goed spoelen (of de bak uiteenhalen wat een slecht idee is op dit moment).
      Last edited by cplifj; 11 February 2012, 17:10.

Comment

owkee, tussendoortje dan maar.

er moet gezegd worden: ik heb me is ff niks van de ph aangetrokken en het echt laten gaan tot aan ph7.
        Ik kan enkel zeggen, Advanced uw ph perfect is toch niet zo perfect als jullie wel denken. En dat het is omdat ik dan enkel rhinoskin en nirvana eruitlaat maak je
        zelf men grootmoeder niet wijs.
        Dus die ph moet toch wel binnen een bepaald bereik blijven. ik zou dan zeggen volg de gekende hydro paden: 5.5 tot 6.5 .

Verder is de plant onderaan in de minder lichte plaatsen al wat blad aan het lossen wegens te weinig licht ( de te hoge ph zal er ook wel voor iets tussenzitten ).

dit monster blijft toch stilletjes verder groeien en dan vooral in de breedte.

totaal onhandelbaar geworden, en ik hoop dat de bloei snel voorbij zal zijn.

De waterfarm zelf dan die moet aangepast worden want het water vloeit al bijna niet meer door van de mand naar het reservoir.
        dit komt door de te kleine en te weinig openingen in de mand.
        door het gebruik van myco , bacto en enzymen is de circulatiepijp voor het water bijna gans dichtgeslijmd en heb ik die al een tussendoorse poetsbeurt moeten geven.

dit zijn ongetwijfeld problemen die gemakkelijk te vermijden zijn door minder lang te groeien, 4 weken groei had dus ideaal uitgekomen want dan had ze dus op dit punt klaar geweest met wellicht iets minder wortel die alles dichtgroeit.

maar goed, het is dus een eerste ervaring waar we alweer van leren.

op naar eind week 5 12/12 en de bijhorende pics.

tot dan,

grtn

Comment

kijk uit naar je foto,szou je zelf makkelijk een waterfarm kunnen bouwen?want ze doen het wel goed dacht ik zo.heb nog een kliko staan.

Comment

Hou de PH maar tussen 5.5 en 6.1 op hydro, en ik zei toch al dat het zonder RO-water dat PH-system niet werkt???? Je heb meer mazzel gehad dan dat het wijsheid is geweest. Ik heb het namelijk met RO water getest en daar werkt het perfect mee dan zuurt hij hem zelf af tot 5.77.

En dat is dus iets wat ik je van het begin af aan al probeer uit te leggen, maar ja......

Maar foto????

Comment

zou het mooiste zijn als je nu je systeem kon opschalen,want volgens mij drinken ze nu gewoon te snel je bak leeghet gaat gewoon te goed daar.

Comment

@ THC dude, het werkte nochtans goed tot ik ben overgegaan naar die overdrive, de ph loopt erg snel op sinds er overdrive (1-5-4) wordt gegeven ipv big bud (0-1-3).
                bij het toevoegen van die overdrive zaten er wel zwarte sliertjes in het product , dit na stevig schudden, mss is het product zelf niet goed meer?
                'k moet het is navragen bij men GS. (maar weet al wel hoe laat het is hoor ,tijdsgebrek enzo zijn je vast bekend )

@ tumble , het kleine vat is nu nadelig ja. met een 4 weken groeiperiode is dit ding echt wel groot genoeg.

grtn

Comment

Als ik je dame zo zie, moet ik hier aan denken lol....

Maar bij jouw dame kunnen er nog wat grammen bij....suc6.

Grtz.

Comment

toch nog even dit opmerken in verband met advanced nutrients ph perfect systeem.

zelfde schema voor grond of hydro, maar euh, grond ph balans is 6.3 en hydro ph balans is 5.6

heel slimme voeding als die vantevoren weet in welk medium ie gaat.
                    BS dus, de ph zal altijd dezelfde zijn zowel op grond als hydro.....hens de ph is niet zo belangrijk vanwege chelaten.

het enige waar ik mee zit is de shelflife van de produkten van advanced. daar zal wel eerder iets mis gaan dan met het gebruik van kraanwater ipv ro-water.
                    kraanwater dat hier dan nog de beste kwaliteit drinkwater is van gans europa trouwens.

grtn

Comment

Zoals eerder gezegdt splifje, het werkt wel.....maar je moet RO-water gebruiken dan zuurt hij hem af tot 5.7 en dat heb ik zelf gezien. Als ik niet afzuur dan kom ik met kraanwater ook uit op 6.2.

Maar waar blijven de foto's nou??? Of durf je niets meer neer te zetten omdat ze er zo slecht uitziet???

Comment

WAHHAAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA,

lol zeg, heb is geduld. er is een wekelijkse update van pics.

ow ja , net voeding aangemaakt met 4ml/l connoisseur en nu komt de ph uit op 5.8 met kraanwater
                        strange, de ec blijft hierbij 3.1 en dit nadat alle toevoegingen erbij zitten. niet echt overdreven voor een plant van formaat.
                        Last edited by cplifj; 17 February 2012, 19:58. Reden: toevoeging.

Comment

update tijd , de foto's van eind week 5:

DSC00696.jpgDSC00683.jpgDSC00687.jpgDSC00688.jpgDSC00689.jpgDSC00692.jpgDSC00693.jpgDSC00694.jpgDSC00690.jpgDSC00682.jpg

grtn

Comment

netjes kan niet w88 tot de volgende update

Mvg Crp

Comment

bijna aan einde week 6 12/12,

tijd voor enkele sfeerbeelden:

DSC00705.jpgDSC00701.jpgDSC00704.jpgDSC00703.jpgDSC00702.jpgDSC00700.jpgDSC00699.jpg

en zonder hps licht ??

even geduld nog...

grtn

Comment

et voila :

DSC00706.jpgDSC00708.jpgDSC00717.jpgDSC00716.jpgDSC00715.jpgDSC00714.jpgDSC00718.jpgDSC00713.jpgDSC00707.jpgDSC00712.jpgDSC00711.jpgDSC00710.jpgDSC00709.jpg

Comment

Bezig...
                                X