Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de pot op met je potgrond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: de pot op met je potgrond

Gaat goed daar in je Turkse stoombad
    Amnesia gaat op Cocos niet sneller hoor, die heeft gewoon z'n tijd nodig.
    Probeer ze wel groen te houden.

Grtz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

thanks hjm,als deze ronde op aarde was zou ik me nu ernstig zorgen maken,ze staan erbij als verzopen katten,en de kuipen zijn loeizwaar.ik heb ze vandaag voor de 2e keer voeding geven 2 liter per kuip met ec van 1.2 en daarna een beetje b.a.c. groei,ik hoop dat ze weer donkerder worden.de ph hou ik op 5.8 .sinds vandaag staan ze niet meer op 24 uur ligt,maar gewoon op 18-6.ik hoop dat dit helpt.als de kuipen zo zwaar blijven,dan gooi ik er nog een lamp bij,dan krijgen ze 900 watt per m2

Comment

nieuwe camera1 547.jpgnieuwe camera1 549.jpgde dames staan te genieten van hun laatste rust van 6 uur.vanavond gaat de klok om naar 12 uur,want de laatste dagen groeien ze als gekken.

Comment

Alleen water geven als de potten bijna droog zijn.
          Niet verzuipen die plantjes.

Comment

hjm je wil niet weten hoe zwaar de kuipen zijn,geef ik ze geen voeding dan worden ze lichter en lichter,weet het ook niet meer

Comment

Anders koop je een tensio meter http://www.blumat.nl/page/208226_blu...nsiometer.aspx
              En gelijk een Fertometer.

Dan weet je beter

Comment

als dit gewone cocco.s aarde was uit een zak,dan zou ik ze natuurlijk niet zo nat laten worden.elke 65 liter kuip bestaat uit een blok,met 40 liter water,daardoor staan ze nu nog steeds te nat.omdat deze cocco,s bijna geen ec heeft moet ik toch gelijk gaan voeden.

Comment

Daarmee wil je zeggen, volgende keer met een hogere EC inwateren ?

Als ze zo nat staan zou ik zeker stoppen met wateren, en een paar dagen overgaan op een knappe bladvoeding.
                  Als ik hier in de kast kijk zou ik waarschijnlijk de Fishmix, of de Plagron Phytamin pakken
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

qnq thanks heb ze al bespoten met algamix van biobizz,en heb nog bladvoeding van hypro staan.gaat ik ze vandaag gelijk geven.

Comment

Last edited by 123harry; 22 November 2011, 21:33.
                      No-nonsens kweker

Comment

droge voeten tijdens de nacht daar houden ze inderdaad van
                        en drinken wanneer ze actief genoeg zijn
                        dat is het meest optimale systeem voor watergeven
                        ik kan allleen maar beamen
                        mooie info spreid je rond harry123 . <thumbs up><smiley>

bladvoeding inderdaad , enigste om droge voeten van te kirjgen

van lange tijd kweken op aarde in kuipen naar cocos
                        als je je planten goed kunt lezen
                        en perfect kunt doseren
                        dan ga jij nooit meer terug naar aarde

hulp genoeg die over de schouder meekijkt dus kan eigenlijk nooit fout lopen op ontdekiking na

veel succes met deze run

Comment

nieuwe camera1 556.jpgnieuwe camera1 552.jpgnieuwe camera1 553.jpgnieuwe camera1 554.jpgnieuwe camera1 555.jpgde foto,s zijn in het donker gemaakt.ik vind dat de planten er iets donkerder groen uitzien.ook staan ze met de lampen aan,weer netjes naar de lampen gericht.geef ze nog steeds geen water,maar besproei ze met algamic.hoop me hypro spray mix vanavond terug te krijgen.

Comment

Hee.

Ziet er goed uit gozert.

Dat de bladeren zo hangen in het donker is juist goed. Als ze overeind blijven of zelfs omhoog staan dan geef je teveel voeding.

Je zit precies goed zo te zien. misschien iets fosfor toevoegen als de boel wat droger is. lijken ze wel behoefte aan te gaan krijgen. Zie bladsteeltjes. Vergeet je magnesium/ calcium niet.

Je wortelgestel zal wel weer gaan groeien onderhand. Laat het niet tever drogen, probeer vrij nat weer bij te voeden. Als je het nu te droog laat trekken verzuip je de wortels gelijk weer als je watergeeft.

Probeer altijd gemiddeld nat te blijven, geen uitschieters naar boven of beneden, dat schaad de wortels.
                            Zie mijn bericht eerder in dit topic voor hoeveelheden.

123harry

Het donkergroene trekt met een weekje weg, dat is het stadium van de plant, opgespaarde stikstof die nu binnen een weekje tot twee weekjes gebruikt moet worden.
                            Stikstof is de enige verplaatsbare meststof binnen de plant. De plant stuurt de stikstof naar onderin de plant voor opslag en naar bovenin voor de fotosythese. Bij gebreken bovenin wordt de voorraad onderin naar boven gestuurd. Dat is de reden dat je bladeren onderin eerder geel zijn als boven bij stikstofgebrek.
                            No-nonsens kweker

Comment

heb ze daarnet in het donker bespoten met hypro spray mix,is een heele duure bladvoeding,dus ik ben blij dat ik hem weer terug heb.ik wil ze morgen weer gaan voeden,ook al zijn de kuipen nog loei zwaar.ze knallen nu als gekken in het donker.ik wil ze morgen weer een ph van 5.8 geven,en een beetje a en b,als ik losse fosfor koop<of met geslijm een klein probeer monster van de shophouder krijg.wat moet ik dan doen?bedoel hoe hoog moet me ec worden en in wat voor verhoudingen.en moet ik dat elke voedings beurd gaan doen?

Comment

nieuwe camera1 562.jpgnieuwe camera1 557.jpgnieuwe camera1 558.jpgnieuwe camera1 559.jpgnieuwe camera1 560.jpgnieuwe camera1 561.jpgik zie een klein beetje overvoeding,maar ga ze wel voeden vanavond.gewoon basis a en b ph 5.8 en ec 1.2.de hypro bladvoeding heeft heel de zooi weer donker groen getrokken

Comment

Bezig...