Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mgb kweekverslag groentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beide dames vermaken zich prima, m'n Black widow begint te bloeien, dus happy days! 😊

Edit: ff wat extra info,
    Ph zit tussen 6,2 en 6,5 ongeveer, beide krijgen groei voeding(Plagron), Black widow is nu 38 dagen oud en staat nu 9 dagen op 12/12, de Critical orange punch is precies 10 dagen jonger.
    Kweek medium is potgrond.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Babz; 22 October 2023, 17:07.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      klos73 Ze doet het echt goed, haar bloei periode is ongeveer 9 weken, dus ik hoop stiekem dat ik begin januari m'n eigen wietje kan nuttigen. 🀞
      Ik had het gelezen van je rupsen, gelukkig nog wel wat kunnen redden.
      Hoe gaat het drogen?

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit Babz!
      Nu wat ruimer water geven vermoed ik?

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hey RickTerboeg dankje!
      M'n Black widow drinkt aardig, waterbeurt is minder vaak maar wel meer per gifte.
      Ik probeer gewoon zo goed mogelijk het plantje te lezen en pot blijven tillen, so far so good.

KNAK!!!!

​​​​​​...zei de tak toen ik gisteren lst wilde toepassen op m'n jongere dametje...
    De stam zelf is 3/4 deel gebroken.. 😭😭

Het word na vandaag besluiten, ga ik met haar door of beginnen we opnieuw.(waarschijnlijk het laatste.)

Ik heb de boel wel ff bij elkaar gescholden gisteren hoor, zo balen dit....leer moment zullen we maar zeggen... 😒

Oh en er zitten 2 stukken tape omheen, het eerste stuk zit er een stuk netter omheen dan het tweede stuk wat je ziet.
    This gallery has 3 photos.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Heyz Thanks man. Ik had haar eigenlijk al een beetje afgeschreven na die breuk, maar door de comments hier heb ik nog hoop.
      Don't forget, dit is mijn allereerste binnenkweekje, dus alles wat fout gaat is al desastreus in mijn ogen. πŸ˜‰

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Nee niet stoppen Babz
      Als je merkt dat bij het afgebroken deel de bladeren slap gaan hangen haal je dat eraf en ga je gewoon door.
      Sapstroom gaat dan natuurlijk naar de andere takken dus dat worden die wat dikker.
      Bij mijn Critical bij ingaan bloei bewust hoofdstam eraf geknipt wegens de hoogte.

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      RickTerboeg Dat heb ik idd gedaan, er was 1 takje tot dusver wat echt gewoon dood aan het gaan was wat ik heb afgeknipt.
      De rest ziet er nog groen uit, voelt stevig genoeg, dus we zullen zien hoe ze er morgen bij staat. 🀞

Dag beste mensjens,
    ​​​​​​
    9 dagen nadat m'n Critical orange punch knak zei, en ze staat er nog steeds erg triestjes bij.
    Heb er ook niet zo veel vertrouwen meer in to be honest..

M'n andere dame(Black widow) doet het gelukkig prima.

To be continued..
    This gallery has 5 photos.

Comment

Weg en vervangen πŸ˜‰ u hebt u best gedaan πŸ™ˆ

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Takketoelli Ja dat dacht ik dus ook, wel jammer hoor..
        Maar goed, ik heb m'n lesje geleerd.

Heb alweer een zaadje in een koffiefilter zitten.
        Fat kids cake.

On to the next! πŸ€™

• klos73
        klos73 commented
        Editing a comment
        Ik neem aan dat de linker foto's van je kritieke plantje zijn. What's in a name Zo triest vind ik het niet. Ik heb ze erger beschadigd gezien en toch weer opgekrabbeld. En hoe! Maar met beperkte binnen kweek ruimte moet je een efficiency afweging maken. Lastig hoor.

Fat kids cake dus. Het is wat met die namen tegenwoordig. Ik ben nog opgegroeid in een tijd dat goede wijn geen krans behoefde. Indien ik ooit nog iets wat ga zaaien dan gaat het Ketama worden. Lekker nostalgisch.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hey klos73, Precies wat je zegt, ik kan maar 2 plantjes tegelijkertijd kweken, dus dan wil ik wel dat alles optimaal is.
        Tegen de tijd dat deze dame wat is opgeknapt kan ik alweer een nieuwe dame hebben staan van bijna dezelfde grootte, dus nieuwe ronden nieuwe kansen!
        En die namen idd, vind het wel komisch. 😁
        Oehhh ketama heb ik toevallig nu wat van liggen.. 😍

Terwijl Clouseau in m'n koppie afspeelt...🎢🎢"daar gaat ze..." 🎢🎢....neem ik gepaste afscheid...

May she rest in pieces..

K, toedels!

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Marco B. - Afscheid nemen bestaat niet.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Heyz πŸ˜‚πŸ˜‚

Of, Het is tijd(de hoogste tijd) - Andre Hazes 🎢

• klos73
        klos73 commented
        Editing a comment
        As tears go by.

Let's see what this fat kid can cook up! 😎

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Takketoelli Ok interesting. Northern light(AFje) heb ik afgelopen zomer geprobeerd te kweken op m'n balkon, helaas was dat niet goed afgelopen.(afdakje was ingestort)
        En als eerste kweekje in m'n Mgb had ik dezelfde gekozen, helaas was ze nooit lekker ontkiemt.
        Maar dat is en blijft een persoonlijke favoriet, echt de smaak van vroegah.
        Dus ik ga haar toch een keer weer proberen te kweken.

Die kruising van jou klinkt als een match made in heaven!

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Amsterdam Genetics is een eigen zaadboer. Bekend oa van de Boerenjongens coffeeshops in Amsterdam. Tot op heden heb ik geen klachten over ze: alle zaden zijn uit gekomen en het is eerder mijn eigen skill geweest wat misschien niet veel opbrengst heeft gebracht, maar tot op heden smakelijke soortjes gehad.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Bitterbal M'n dametje die ik vandaag heb moeten wegdoen was ook van AG, haar ondergang was geheel door eigen toedoen, ze groeide(tot ik haar had onthoofd) prachtig.

Helaas heb ik het niet eerder gelezen, maar ik had die trieste plant nog wel een kans gegeven. Volgens mij was het een tekort aan water en dat kan soms nog te herstellen zijn (als je op tijd bent).
      Voelde de kluit ook kurkdroog aan? Zo ja, dan was het misschien nog op te lossen geweest met een flinke slok (voedings)water.
      Wietplanten drinken best veel in de bloei - zeker als ze genoeg licht krijgen - en uitdroging komt dan ook veel vaker voor als over bewateren.
      Wel is het zo dat eenmaal te lang te droog gestaan betekent dat de plant zo'n opsodemieter krijgt dat het niks meer wordt. Op hydro sterven ze wanneer ze te droog staan en al gebeurt dat niet altijd op aarde, het heeft wel gigantisch impact op de voortgang van de bloeicyclus welke nooit meer optimaal zal zijn.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hork Haha Wat een marteling! Ze is waarschijnlijk net zo blij om van mij af te zijn als ik van haar. 😁

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hork Maar verwar je je niet met m'n andere dame (Black widow), zij maakt het goed.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nee hoor Babz ik weet dat er nog een prachtige dame over is en in haar eentje dus een toepasselijke naam!

Beste mensen vraagje, is deze dame in effectieve bloei of is ze nog in de voorbloei fase?
      Ze staat nu 15 dagen op 12/12.
      This gallery has 2 photos.

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ieder zijn ding he, ik heb zo mijn regeltjes

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hoe zou jij dat vinden?
        Net voor je wakker word of net nadat je bent gaan slapen komt er iemand foto's knippen. Das een hoop stress hoor, wordt je niet vrolijk van

.....

Ik niet in ieder geval

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja als je het zo bekijkt hebt je gelijk, maar ik probeer het dan niet zo te bekijkenπŸ™ƒ

🎢"Errrrrrr is er één jarig hoera hoera, dat kun je wel zien(nou ja, ook maar net... dat ben jiiiiiiiiij!" πŸŽΆπŸŽŠπŸŽ‰

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Leuk, hoe heet ze?

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Takketoelli Mary Jane. πŸ˜‰

Allrighty, heb vanochtend nadat het licht was aangegaan(stekker er ff uit getrokken) wat foto's gemaakt, en nu kan je veel beter zien hoe het ervoor staat.
      Ze komt stikstof tekort, blaadjes voelen niet slap, de vergeling begint vanuit de buitenkant en werkt zich naar binnen toe, ze staat niet te droog noch te nat.
      Dus zal ook de volgende waterbeurt weer groeivoeding geven. (NPK verhouding van Plagron groeivoeding is 3-1-3)
      De NPK verhouding van m'n bloeivoeding is 2-2-4.
      Misschien maar een mix van beide blijven aanhouden de komende weken? (en dan alleen op het einde bloeivoeding+weekje spoelen laatste week)
      M'n ph zit tussen 6,2 en 6,5.

Edit, en ze staat trouwens al dik 3 weken op 12/12 ipv 2, en is ongeveer 2 weken in bloei.
      This gallery has 3 photos.
      Last edited by Babz; 8 November 2023, 14:06.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dat is dan weer een voordeel van kweken met kokos, je hebt de gehele cyclus dezelfde voeding..

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        stef273 Zo zie je maar hΓ©, elk voordeel heeft z'n nadeel.
        Ik zit te klooien met voeding en jij met je waterhuishouding.
        Ach ja, komt wel goed, heb er alle vertrouwen in! πŸ‘πŸ˜Š

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Haha zo is het Babz, zo heeft elk medium z'n voor en nadelen

Okay, na m'n onnodige geklooi met groei en bloei voeding, heb ik vanochtend m'n Black widow gewoon lekker bloei voeding gegeven, iets meer dan een liter (volledige dosis, staat ook zo aangegeven in het kweekschema van Plagron).
      Ze dronk lekker en het is zo fijn dat je met de growbag kan voelen of het water goed door de hele pot trekt+ze 'zweet' het overtollige weer uit.
      Ze staat nu een kleine 3 weken in bloei.

M'n andere corpulente meisjeπŸ˜‰(Fat kids cake) is nu 6 daagjes oud.
      Het eerste kweekje waarbij ik haar niet op een verhoging had staan in het begin, ze strekt dan ook meer dan de andere deden.
      Heb het licht op 22/2 staan en toch even op een verhoging gezet.

Ph tussen 6,2 en 6,5.

Okidokie, toedels! πŸ’ƒ

Edit, lv vanochtend(7u) was 55%, 12u later is het 56%.
      Last edited by Babz; 13 November 2023, 19:21.

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Bo$wachter, helemaal met je eens, ec meter wordt dan ook morgen bezorgd. πŸ˜‰πŸ‘

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Kiek is even dan wat een knoetsers daar joh! Word een eerste ronde om nooit meer te vergeten dat worden me toch een partij kanonnen πŸ™‚πŸ‘Œ

Edit: waarom geef je haar niet via onder water? Ik vul om de dag de schotels en kijk wat ze opdrinken. Zo krijgen ze exact wat ze willen en nodig hebben. Ik weet nu als ik 1.25 liter van onder geef dat de schotels leeg gaan en dat bij 1.5 liter er een laagje in blijft staan. Zo krijgen ze dus 1.25 liter en af en toe giet ik die 1.5 er in om te zien of ze al meer willen. In de gehele kweek gooi ik maar 3 of 4x water via bovenaf.
        Last edited by Heyz; 16 November 2023, 03:26.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Heyz Ja echt bizar hoor, pas 3 weekjes in bloei en ze gaat al als een tierelier!

En ik had idd in eerste instantie ook 2 teiltjes die perfect paste in de box, totdat ik er achter kwam dat ze de ventilatie blokkeert.
        Dus heb helaas de teiltjes eruit moeten halen, en wil de plantjes niet meer uit de box halen, heb beide boxen gelukkig wel fijn op werkhoogte staan.
        Dus dan maar water via boven,wat geen ramp is want de Grow bags zijn zo fijn, je voelt precies of het water mooi door de gele pot trekt+de rest zweet ie weer uit.
        Daarnaast heb ik nog een grow bag gevuld met droge potgrond, zo kan ik mooi vergelijken qua gewicht.

Ziet er goed uit!

En wat zien ik daar nou, een fat kid? Een Hans en Grietje wietje of bende een heksje ofzo?

I feel sorry for poor Hansel but he shouldn't have eaten your chimney!!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Even wachten en dan.. Smullen maar!

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hork Laten we het hopen, want dit is ondertussen stiekem wel al het 5de kweekje wat ik opstart. 🫣
        Ik begon met een AFje waarvan het worteltje nooit gepakt heeft, toen kwam de huidige Black widow fem.
        In m'n andere kastje begon ik met een Critical orange punch fem, die ging niet zo lekker in het begin dus had er een tweede bij gezet, om er met ééntje door te gaan die ik helaas de per ongeluk de nek had omgedraaid. 😬
        Dus deze fat kid is numero 5 inmiddels.. πŸ˜‚

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        That poor Hansel his number is up!!

Ik dacht ff een close upje delen.

Kijk naar die ijspartij nu al! 😍
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        stef273 Moest ff Googlen wie dat is 😁, maar idd Speedy Gonzales!
        Volgens de zaadboer is haar bloei periode tussen de 7 en 9 weken, dus vrij kort.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        haha ja zij is ook de enige die ik ken hoor.
        Das vrij kort inderdaad, niet verkeerd!

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Froooosty... Lekker sticky fingers straks 😎

Dag 12 voor m'n Fat kid, nog een dag of twee en dan zal ze gaan verhuizen. πŸ‘

M'n andere dame(Black widow) maakt het prima.
      Paar dagen geleden had ze wat paarse strepen her en der in de steeltjes, nadat ik haar bij de vorige waterbeurt ook wat calmag had gegeven zijn de strepen wat lichter, wat naar mijn weten betekent dat ze de voedingsstoffen beter opneemt.
      Ze is nu in week 4 van bloei, wat volgens de zaadboer zou betekenen dat we nu op de helft zitten, we zullen zien.
      Ik heb haar 3,5ml aan bloeivoeding(Plagron) gegeven, 0,5ml aan calmag op een liter waarvan ze zo'n 900ml heeft opgedronken.
      Lv 57%.
      Temp. 25.
      Moet ff m'n ec meter aan de gang krijgen zodat ik dat ook kan meten.
      This gallery has 5 photos.

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hork Hahaha je bent de Vanilla ice van Jointje my man! 🎢🎢😎

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        The Vanilla Thrilla, we draaien wat de dames willen! 😎😎😎

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hork Smart man! πŸ˜‰πŸ’ƒπŸŽΆ

stef273 Dit lijkt mij wel goede hoogte.
      Nogmaals bedankt, had er zelf totaal niet aan gedacht. πŸ‘

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        stef273 Ja uiteraard, ik check dagelijks ff hoe het met haar gaat, zie ik dat ze er iets te dicht op zit dan verlaag ik het wat. πŸ‘

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Mooie dame! πŸ‘πŸ»

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hey Bitterbal, dankjewel joh!
        Hopelijk kan ik haar tot een mooi einde brengen, stiekem hoop ik wat te kunnen roken rond oud en nieuw. 🀞🀞
    Bezig...
    X