Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mgb kweekverslag groentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

M'n corpulente dametje is inmiddels al weer 47 dagen oud, had wat achterstand opgelopen omdat ik haar te droog had staan in het begin, en ze staat 9 dagen op 12/12.
    Beginnende bloei verschijnselen zijn zichtbaar.
    Ik heb haar gisteren een waterbeurt gegeven met een ec van 1.0, even kijken of ze daar goed op gaat. Ze had zo'n 1.8L gedronken.
    M'n ph zit tegen de 6.4, lv is 61% en de temp is 21graden.

Wordt vervolgd.. 👀😊
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Babz; 24 December 2023, 14:49.

Comment

Had een klein topje apart gelegd om van te snoepen, en de smaak is nog niet optimaal(was te verwachten natuurlijk), maar de high, holy moly!
      Ja hoor, voel 'm aardig. 🤪

​​​​​​En ik ben wel wat gewend qua thc gehalte, rook nu zo'n dik 25jr wiet, en dit is absoluut een lekkere knaller. 😃👍
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Het wss weer z’n wortelworst op 🤷🏼‍♂️

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Bo$wachter Ik denk het. 😂

• sprinterke
        sprinterke commented
        Editing a comment
        Ltst = laatste 😉
        En pgr's ,zijn chemicaliën (google es)

Hindu Kush, here we go! 😃

Fijne feestdagen beste mensen! 🎄🎆🎇

Comment

Beste mensen vraagje,

Ligt het aan mij of hangen de blaadjes een beetje? 👀🤔

Ze drinkt goed, geen verkleuring in de blaadjes, maar ik vind ze wat hangen en ze groeit langzamer dan bv m'n Black widow deed, maar dat kan ook gewoon het soortje zijn.

Dus ikke ff nie weten nie.. 🤷

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Babz niet helemaal want ik laat de afwasteil er onder staan en vaak ook het water. Op die wijze staan ze dan altijd nat met de voetjes ter voorkoming dat de droogte hen laat schrikken. Want planten die schrikken zullen aanzwellen vertikken!

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          In een andere comment zei je juist dat dit een soort van manueel irrigatie systeem is waar je groot fan van bent.(op de vorige pagina of 1tje daarvoor)

So I'm confused right now. 🤔

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Klopt ik ben en blijf groot fan van eb en vloed maar in jouw setting zou ik het water lekker laten staan. Maar als je dat te link lijkt, dan giet of pomp je het er uit,beide werkt prima (zolang ze niet droog komen te staan).

Heb er maar een 2de bijgezet(Hindu Kush), omdat het kan. 😊🌱

Comment

HorkDit zijn oudere foto's, maar zo doe ik het nu.
          This gallery has 2 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Met grond?

Paar cm kleikorrels onderin, die gebruik je als overgang zone, zodat de grond onderin niet zeiknat blijft.
            Je moet ook op de plant letten, klein plantje heeft kleine behoeftes.
            Ze gaan vanzelf slurpen.

Ik doe hetzelfde met steenwol, maar dan in de bloei 1 x per dag verzadigen, het water blijft in de opvangbak, en de wortel groeit daar meestal ook in.

• Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Stoffen potten hebben de neiging om onderop een soort luchtbel te hebben. Daar blijft dan water in staan. Ik laat de dame in de emmer staan voor minimaal 10 min. Daarna kantel ik de pot en zo loopt al het water wat in die loze ruimte blijft zitten weer uit de pot. In principe kan ze nooit meer water opzuigen dan dat de aarde kan hebben. Dus na die 10 min is ze klaar met water zuigen en heeft ze voldoende om weer voort te kunnen.

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Dank voor de input heren!

Welcome to the world little one! 🌱😊

Zie apart topic van dit kweek verslagje onder micro kweekverslagen.
          Last edited by Babz; 27 December 2023, 14:07.

Comment

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Bitterbal Beste kerst kado ooit! 😁👍

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Geen nieuw topic per verslag? 🤐😮‍💨😊 word dit weer zo'n verzamel topique waarin je nooit meer wat terug kunt vinden hihi.

Gefeliciteerd met de newborn 🥳

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Heyz Da's een goeie idd, ik zal een apart topic aanmaken, is ook overzichtelijker voor mezelf. 👍

Allrighty de dikste tak zei KNAK! 😃

Dus tijd om m'n Black Widow in haar potjes te doen.
          Takjes eraf geknipt, ze is vrij sticky(daar ben ik wel blij mee), redelijk compacte topjes, een stuk of 10 grotere toppen.
          Je ruikt de chlorofyl nog wel maar het curen zal dat hopelijk verbeteren.
          Ik denk dat dit een gemiddeld wietje is, niet enorm compact maar ook niet fluffy, ze ruikt lichtjes zoet maar nog merendeels wel naar hooi.
          Had een snoep topje opzij gelegd vorige week, ze is absoluut wel potent naar mijn mening, lekkere body high, lichte hoofd high.

Goede 54 gram droog voor de eerste serieuze binnenkweek vind ik best netjes.
          Maar ik begon met 250 gram nat, dus er zat flink wat gewicht in de vocht, maar ben niet geheel ontevreden.

Maar daar kunnen we zeker overheen! 😁

Dus volg deze post voor m'n Fat kids cake die nu begint te bloeien, en een aparte post van m'n Hindu Kush, en hopelijk op naar een volgende geslaagde kweek! 🌱

Comment

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Je vergeet het natte gewicht van de takken, daarom heb je er ook werkelijk waar helemaal niets maar dan ook niets aan om nat gewicht te weten.

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Goed gedaan en op naar de volgende!

Heyz alhoewel ik het met je eens ben dat er vele factoren meespelen, kan je wel stellen dat van de meeste soorten tussen de 1/4 en 1/5 overblijft van het natte gewicht en dat klopt in deze ook vrij behoorlijk. Ik heb een S.O.G. stek van Lady Sativa Seeds waar dat (gelukkig) niet voor opgaat. Die is zo extreem compact dat er wel 1/3 overblijft van het natte gewicht. Door de extreme compactheid wordt de kern nooit helemaal droog. Dan zou je de toppen in twee moeten knippen.

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Heyz Ach voor mezelf vind ik het wel interessant om bij te houden, nat gewicht tov droog.

Thanks Hork!
            Last edited by Babz; 30 December 2023, 12:42.

Door omstandigheden minder tijd gehad voor m'n dame, maar ze doet het nog steeds leuk. 😊👍

Comment

Snoeptopje van m'n Black widow die nu aan het curen is.. 😋
            This gallery has 1 photos.

Comment

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Top!

• Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Ze is nu al een partijtje lekker joh! 😍🤤

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Stoer

The Fat kid in the house is saying hi! 👋

Ze staat nu zo'n 2 weekjes in bloei maar ook hier is het niet zonder horten of stoten gegaan, beginners foutjes, maar ik begin wel steeds beter in te zien wanneer er iets fout zit en hoe het te corrigeren.
            Ze drinkt zo'n dikke 1,5L om de dag met nu een ec van 1.25, de temp wisselt tussen 18,5 en 24 met een lv tussen de 45 en 55%.
            Ze ruikt al heerlijk zacht zoet.

Okidokie until next time! 😊

​​​​​

Comment

De Black widow is nu zo'n dikke 2 weken aan het curen, smaakt redelijk, ruikt ok, stoned word ik er iig wel van. 👍
              Hopelijk verbetert de smaak nog wat na verloop van tijd.

Comment

• sprinterke
                sprinterke commented
                Editing a comment
                Smaak verbeterd met de tijd (curen) daarmee dat ge nog plant proeft 😉 men laatste pot smaakt altijd het beste 🤪🤣

• Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                sprinterke En ik heb al zoveel geduld! 😂😭

• Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Altijd wanneer die bijna op is is die eind zalig

Oorspronkelijk geplaatst door Babz View Post
              it's been a while.......En hoe bevalt jouw geoogste groene goud Klos?
              Dat klopt en dat zal denk ik ook zo blijven. Mijn enthousiasme aan de deelname op dit forum heeft een flinke deuk opgelopen nadat twee van mijn posts rücksichtslos​ verwijderd zijn. Je krijgt dan ook geen melding dat het gebeurt is en wat je fout gedaan zou hebben. Ik kwam er bij toeval achter omdat ik zag dat een of andere scherpslijper op dit forum bij de moderator Silas om verwijdering van een post vroeg (bij een andere deelnemer) omdat deze post, naar de inzichten van die scherpslijper, niet voldoende on topic zou zijn. En een tijdje later was die post dan ook verwijderd.

Al met al vind ik het een benadering die meer past bij agressieve alcoholisten dan bij relaxte jointjesdraaiers. Ik heb geprobeerd me er over heen te zetten maar het blijft me dwarszitten.

Maar jij voelt als een oude vriendin Babs, eentje waarbij de prille liefde al niet meer kan roesten Dus ik kon het niet laten nog even te reageren. Jij bent trouwens wel een echte gebruiker. Zo ben ik ook ooit begonnen. Vanwege studie en latere beroep heb ik er voor hele lange tijd de brui aan gegeven.

Nu even ter zake, voordat deze post er ook uitvliegt, mijn geoogste groene goud bevalt me uitstekend! Ik ben in een jaar voor vele jaren voorzien. Er zijn verschillen tussen de soorten maar niet in die mate dat ik een bepaalde soort tot het laatst zou bewaren. Ik ben een tevreden roker en hopelijk geen onruststoker

Ik kom nog wel eens bij je verslagen langs hoor, indien het me gegund is. Haha.

Comment

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Het is eigenlijk vrij eenvoudig Babz want aangezien er wél wietplanten in het water willen groeien (deep water culture) maar geen in de droogte, is droogte duidelijk dodelijker dan (te veel) water. En indien een plantje niet wil groeien is dat zelden door een teveel aan water, maar veelmeer door droogte. Hoe kan het dan dat planten verdronken worden? Wel, doordat ze daarvoor reeds te droog hebben gedaan en de volgende water beurt niets meer opnemen. Ze lijken dan verzopen maar hebben nooit geleerd te drinken.

• Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Ik snap wat je zegt Hork, te drastische verandering in klimaat/watergifte etc raken ze van in de war.

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Ook dat maar wat ik vooral bedoel is dat de kweker vaak bang is voor water en dat zie je terug aan de plant. Zoals PH donner wel eens heeft gezegd leer je goed wateren door hydro te kweken en dat kan ik als hydrofiel zeer bevestigen.

Hola, m'n dikke dametje doet het goed. 😊

Ze is short and chubby en is nu al lekker ijzig aan het worden, ruikt lekker zoet.
              Ze drinkt momenteel zo om de 2 dagen een dikke 2L met een ec van 1.3 en we zitten in week 3 van bloei.
              Temp is redelijk stabiel ondanks het weer en lv zit een beetje rond de 50%.

Okidokie, tot de volgende...

Comment

• Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Omhoog met dat ding hihi.

• Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Haha Gaan we doen Heyz! 😉👍

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Mag ik mee?

"It ain't over 'till the fat lady sings!"🎶

M'n dikke dametje zingt nog niet maar ruikt me al een partijtje lekker joh! 😍
              De toppen groeien lekker, morgen weer gezellig aan de drank, dan kan ze met een lekkere kater aan week 4 van bloei beginnen maandag. 🍺🤪

To be continued....

This gallery has 4 photos.

Comment

• Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Ze zijn nu al flink en we zitten nog niet eens halverwege bloei. 🤤

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Alleen wel veel blad in de toppen, lijkt wel een kush. Mijn kushjes hebben dat ook altijd

• Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Ja idd Takketoelli, ben benieuwd hoe ze zich verder zal ontwikkelen.
                Ze zou kort, klein maar dik moeten worden, nou de eerste 2 kan ik wel afvinken en hopelijk de derde uiteindelijk ook. 😉
            Bezig...
            X