Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Het lijkt wel op autoflowers, Flint weet misschien of niet-autoflowers nu ook al voorbloei kunnen hebben, maar ik dacht het niet.

    Je mengt de grow en bloom straks samen, maar je houdt wel de verhouding aan zoals op het schema, volgens mij zijn dat gelijke delen.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #92
      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      Oke miss heb ik het verkeerd begrepen maar jij zij dat als het autoflowers zijn dat ze tussen de 5 en 8 nodes moeten gaan bloeien..

      Wat ik nu duz eigenlijk heb...

      Stell het zijn geen auto flowers.. moet ik ze dan alsnog gaan verduisteren omdat we het in het begin daar over hadden.

      Mvg jeffab

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Of kan ik ze gwn buiten laten staan omdat ze nu toch al beginnen te bloeien??

      En als het bv g3en autoflowers zijn duurt de bloei periode dan ook 2 tot 3 maanden of juist minder....

      Comment


        #93
        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Ik denk ook voor 90 % dat het autoflowers zijn, maar wil je niet blij maken met een dode mus. Je had het over autodurban - autoflowers en over amnesia haze - geen autoflowers. Flint weet veel meer van de plantensoorten af dan ik.
        Het is in ieder geval een goed teken dat de voorbloei is begonnen.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #94
          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Flint weet misschien of niet-autoflowers nu ook al voorbloei kunnen hebben, maar ik dacht het niet.
          Jawel hoor zaadplantjes, ook niet AF, vertonen vanaf node 5 tot 8 hun voorbloei. Bij reguliere zaden die je half mei plant heb je dus eind mei begin juni voorbloei. De plant blijft echter vegetatief groeien tot het 12/12 is buiten, medio september gaat dan pas de ware bloei van start. Voorbloei is niet afhankelijk van het aantal donkeruren maar wordt getriggerd door de "leeftijd"van de plant. Na node 5 heeft een gezonde plant voldoende metabolisme om voorbloei te tonen. Ze moet meer Source blad hebben dan sinkblad. Er moet dus netto fotosynthese over zijn. Zieke onderbelichte en ondervoede of overvoede plantjes hebben weinig energie over en vertonen dan ook pas later hun sexe.

          Sommige hybrides vertonen pas erg laat vlak voor de ware bloei voorbloei maar dat is de uitzondering op de regel.

          Een AF gaat eigenlijk meteen over van voorbloei naar ware bloei. Zodra je pistels in de toppen ziet begin je met tellen van de bloeiweken en start je met de bloeivoeding. Voor een AF moet je dan nog een maand of twee bloeien. Jou AFjes (als ze dat zijn) zouden dus eind september klaar moeten zijn. Als het niet AF is dan staan ze eind september pas net in bloei en moet je dan nog een week of 8 a 10. dan oogst je dus van eind oktober tot half november.

          Comment


            #95
            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            mooie planten veel succes nog
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #96

              Comment


                #97
                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                Beste..

                Oke duz af of niet als ze gezond is gaat ze vanaf de 8e node bloeien..
                Mijne waren duz eigenlijk niet zo gezond... (klopt ook wel door de slechte start)

                Ik ga duz vanaf nu de dagen tellen ivm de bloei.. EN ik moet nu duz ook beginnen met bloom te voeden?

                Als ik het goed begrijp moet ik gwn nog even wachten om te zien of het autoflowers zijn.
                Want als het wel af zijn moeten ze duz meteen doorgaan met bloeien en merk ik dat snel genoeg...

                Er komen volgensmij geen nodes meer bij ze zijn al een tijdje zo... miss iets dikker aan het worden...

                Als ze nou over 1 of 2 weken duz nogsteeds niet echt veel pistels heeft dan zijn het geen af...
                KAN ik ze dan niet beter gaan verduisteren over 2 weken als ze nog niet echt bloei vertonen..
                want tot december wachten is geen optie dan ligt er miss al sneeuw...

                Er zijn ook een paar termen genoemd die k niet echt snap...

                Een van de redenen waarom ik vooorgroei dat regs VEGATIEF door zoude bloeien... dat stukje.....
                Regs zijn normaale planten?? Geen af...
                Mijne stonden ook pas 15 juni buiten......

                Hier weer ff wat fotos van net...

                Mvg jeffab..
                Attached Files

                Comment


                  #98
                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Heb je al water gegeven?
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #99
                    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                    Water gegeven??? Gistere was de aarde eindelijk een beetje droog na de regen buien...
                    duz heb ik ze gister in de avond weer water(met bio grow) gegeven...

                    Vanochtend heb ik ze niks gegeven want her had weer een beetje geregend van8.... maar roen ik net ging kijken was de aarde weer droog duz ik ga ze zo denk weer water geven...

                    En morgen beginnen met biogrow en biobloom...

                    Gr jeffab

                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Til de pot op en voel hoe zwaar de pot is. Daarmee kan je leren om te voelen hoe zwaar de pot droog en nat is.
                      De pot een beetje droog laten worden kan geen kwaad, pas als de bladeren gaan hangen, weet je dat je iets te laat bent met water geven.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Hallo mensen goeie morgen...

                        Bij een paar plantjes worden de stammetjes een beje donker/blauw volgensmij...(zie foto)

                        Dit is een stikstof tekort toch???
                        Dan moet ik ze meer voeding gaan geven???
                        Ik zie nu ook echt van die haaartjes komen met glittertjes erop....

                        Ik heb ze net 1ml grow en 1ml bloom gegeven...

                        Mvg jeffab

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Ik was net even aan het lezen en zag dat temperatuur verschillen ook een blauwe stam kunnen geven...
                        Afgelope 2 a 3 dagen was het erg slecht weer en was het meer dan 8 grade verschil....

                        Zal het daardoor kunnen komen...
                        Attached Files

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Je moet pas met Bloom beginnen als er echt witte pruikjes zijn, dus zeg maar een kluitje van 30 pistels of zo.
                          1 of 2x geven is niet erg. Autoflowers houden niet van te snel bloeivoeding krijgen.

                          Mochten we nu weer periodes met veel regen krijgen, dan kun je misschien je pot afdekken als de aarde kletsnat wordt.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Oke dat ga ik proberen als t gaat regenen maar kan ik sat er niet gwn altijd op laten zitten?

                            Het zit me niet echt lekker ik kijk het al een paar dagen aan maar het is nu ecyt duidelijk dat de grotere bladeren onderop ook heel licht groen/ geel worden.... ik ben een beetje kleurenblind ... maar volgensmij is het licht groen...

                            Kan iemand me vertellen of dit hoort of dat ik me nie druk hoef te maken...

                            Mvg jeffab
                            Attached Files

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Je geeft toch wel genoeg water, ze hangen maar flauwtjes...
                              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                              Comment


                                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                                Heb je je potten al eens opgetild om te wegen ?
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X