Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom weten we alles beter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom weten we alles beter?

    Korting op 420shop
    Af en toe komen er topics op dit forum van nieuwe leden die kennelijk al hebben nagedacht hoe ze hun kweekruimte gaan inrichten en vragen de bevestiging of hun set-up voldoet aan de daar aan te stellen eisen. Als daar in principe niks op aan te merken is dan is het toch niet zo moeilijk om te bevestigen dat dit inderdaad zo is? De persoon in kwestie vraagt dan niet hoe wij het zouden doen: hij wil uitsluitend vernemen of hij goed bezig is.
    Stel: hij wil kweken onder een 150 watt HPS en die voldoet, maar een 250 watt HPS zou in de ruimte ook passen. Dan heeft hij toch niets aan een antwoord in de zin van: ik zou een 250 watt HPS nemen?
    Stel: hij kiest voor aarde van het merk X. Wat is dan de toegevoegde waarde om te antwoorden, dat je zelf altijd met merk Y kweekt en dat je hem dat aanraadt?
    Stel: hij kiest voor minerale voeding. Waarom volgt er dan een verwijzing naar bio-voeding?
    Vaak volgt er dan nog een discussie binnen de discussie waarbij forumleden het niet met elkaar eens zijn op de koop toe.
    Door allerlei niet eenduidige antwoorden ziet de newby de bomen door het bos niet meer.

    #2
    Re: Waarom weten we alles beter?

    Da kom omdat iedereen zijn eigen kweek methode aan een ander wil opdringen in plaats van antwoord geven.
    We geven geen antwoord op vragen meer maar we gaan ze zeggen wat ze MOETEN doen.
    Schijnbaar zitten hier allemaal mensen die je geen antwoord geven maar je zeggen wat je moet doen.

    Maar Extreme in elke bos is een pad en vind je de weg je moet alleen af en toe goed zoeken

    Je moet een reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dat opnieuw kunt doen aan Xtreme.
    Da maak ik zelf toch wel uit , weer zoiets......
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Waarom weten we alles beter?

      N00bs verwachten vaak veel te veel, het zou goed zijn als men zich een klein beetje inleest, zodat niet telkens het wiel opnieuw uitgevonden moet worden.
      Vaak zijn er ook meerdere opties, en het kan geen kwaad die te laten zien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Waarom weten we alles beter?

        Als je mijn topic goed had gelezen dan had je kunnen constateren dat ik niet doel op NOObs, maar op lieden die zich goed hebben ingelezen. Als daar niets op aan te merken is dan is het toch niet zinvol om je eigen kweekmethode als zaligmakend aan te dragen? Zo iets kan je zelfvertrouwen aantasten: je denkt dat je het goed voor elkaar hebt, het is in principe ook goed en vervolgens komt een betweter je vertellen dat hij het anders zou doen.
        Wellicht off-topic zal ik je een voorbeeld schetsen. Na mijn opleiding ben ik korte tijd ambtenaar geweest. Als newby kreeg ik uiteraard een mentor, die mijn manier van procederen moest beoordelen en bijschaven. Op zich niks mis mee. In een van mijn conceptprocesstukken stond het woord "navorderingsaanslagen". Mijn mentor veranderde dit in "aanslagen tot navordering". Dus in de hoop het licht gezien te hebben schreef ik netjes in een daarop volgende procedure "aanslagen tot navordering", teneinde daarmee mijn mentor te gerieven. Tot mijn verbazing wijzigde hij dit weer in "navorderingsaanslagen". Toen ik hem daarop aansprak gaf hij te kennen, dat hij als mentor zichtbaar wilde maken dat hij mijn processtukken zorgvuldig doorlas. Ik moest me beheersen om die zeikerd geen rechtse directe voor zijn treiterkop te geven. Te meer omdat in de wettekst uitsluitend het woord "navorderingsaanslagen" voorkomt en de woorden "aanslagen tot navordering" in geen enkele wettekst zijn terug te vinden
        Last edited by Xtreme; 24 November 2011, 11:06.

        Comment


          #5
          Re: Waarom weten we alles beter?

          je zegt dus eigenlijk dat dergelijk commentaar op iemands opzet voortazan ondertekend moet worden met Peter (beterweter) ?
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Waarom weten we alles beter?

            Als iemand vraag of hij met spaarlampen kan kweken zeg je ja dat kan inplaats van ik zou voor 4 keer 600 watt gaan want das beter volgens Peterdebetweter
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Waarom weten we alles beter?

              peter maar geen admin/mod-rechten geven dan ...
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Waarom weten we alles beter?

                shop houders smeren je altijd voeding aan die je af moet zuren,want dan koop je de meters ook bij hun,en ze willen dat je er veel per m2 zet,waarom dat is weet ik ook nietdus beginners lekker weinig per m2 en bio voeding

                Comment


                  #9
                  Re: Waarom weten we alles beter?

                  Dat zijn jouw woorden eh tumble,mij persoonlijk maakt het niks uit wat voor voeding de mensen kiezen en hoeveel ze er zetten,dat doe ik namelijk zelf ook dat zal ook wel de reden zijn dat ik eigenlijk nergens op reageer hier op de verslagen e.d.,er is info genoeg.

                  alleeejupaaah

                  Comment


                    #10
                    Re: Waarom weten we alles beter?

                    alien je heb gelijk niet alle shop houders zijn zo commercieel.helaas de meeste wel,kan het nog begrijpen ook want de meeste betalen een berg huur,bij deze sorry

                    Comment


                      #11
                      Re: Waarom weten we alles beter?

                      Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                      dus beginners lekker weinig per m2 en bio voeding
                      Nou doe je het weer! ghehehehe.

                      Comment


                        #12
                        Zal binnenkort al m'n posts veranderen in 'GOED BEZIG!'

                        Scheelt me een hoop gezeur en opzoekwerk ook.

                        Misschien kunnen topics dan beter ook meteen gesloten worden als iemand die mededeling eenmaal heeft gedaan, zodat er niemand in de verleiding komt iets uitgebreider advies te geven.

                        Send from my GT-I9100 White
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Waarom weten we alles beter?

                          Hoe noemen we dat ook alweer..................?

                          Zeggen/bepalen wat anderen moeten zeggen?
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: Waarom weten we alles beter?

                            Topic past volgens mij prima in deze categorie.
                            Ik probeer meestal het optimale resultaat ergens uit te halen dus bekijk eerst alle mogelijkheden voor ik iets begin.

                            Ik vind het veel kwalijker dat er soms adviezen gegeven worden die kant noch wal raken, en dan zeg ik dat ook.
                            Ik heb geleerd om te zeggen wat ik denk, en personen erop aan te spreken als ze in mijn ogen niet optimaal bezig zijn.

                            Maar ik zit me hier een beetje te verdedigen, terwijl het een algemeen topic is wat "op het prikbord gehangen wordt".
                            Misschien kun je iemand persoonlijk toespreken als je ergens een probleem mee hebt, dan is de oplossing vaak dichterbij.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Waarom weten we alles beter?

                              Ik denk dat je het je een beetje te persoonlijk aantrekt qnq. Volgens mij doelt xtreem meer op de replay's waar enkel word geroepen dat ze onder zoveel mogelijk wat HPS moeten gaan want led tl of spaarlamp deugt niet. Doorgaans hebben deze mensen hier heel bewust voor gekozen. Overigens lees ik van xtreem zelf ook vaak zulke uitspraken als er iemand onder led wil starten dus die mag best even de hand in eigen boezem steken. Ik lees hier zowat alles en kan niet zeggen dat jij mensen betutteld, kleineert, of niet in hun waarde laat. Ik lees van je enkel goed doordachte adviezen en je eigen mening. Ik zou me er dus niet al te veel van aantrekken van dit topic en lekker doorgaan op de manier hoe je bezig was. Goed bezig !

                              Comment

                              Bezig...
                              X