Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Dagboek van een n00b : Elke week een nieuw probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dagboek van een n00b : Elke week een nieuw probleem

    Korting op 420shop
    Goedenavond medekwekers,

    ik ben 3 weken opnieuw begonnen met 3 autoflowers en heb eergister 2 stekjes van iemand gekregen.
    de vorige keer was helaas mijn plant gestolen en nu ik een anders huis woon wou ik het graag weer proberen,alleen heb ik nu helaas met andere problemen te maken.
    dit is hoe ze er nu bij staan de planten zijn allemaal besproeit met neemolie,ik weet niet og het beestjes zijn of iets met de aarde maar het lijkt me geen beestjes.ik gebruik universeel potgrond.
    De stekjes liggen ineens plat zijn die overleden of hebben ze zon nodig en is er nog wat van te maken.
    ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in beide gevallen als het nog goedkomt ga ik wekelijks een verslag bijhouden.
    excuses sommige heb ik per ongeluk 2 x geupload
    fijne avond mensen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.

    #2
    ben sprakeloos.... wat een ellende bij elkaar...

    Hoe heb je die stekjes overgepot? Hadden ze al flink wat worteltjes of niet? Lijkt mij dat ze geen water kunnen vinden of opnemen, om wat voor reden dan ook.
    En wat heb je met die auto's gedaan joh? Wat voor water geef je ze bijvoorbeeld?

    probeer zoveel mogelijk info te geven, ook als je denkt dat het niet belangrijk is

    Comment


      #3
      Ik geef ze gewoon lauw kraanwater die auto's en die zijn uit normaal zaad gekomen.
      die andere stekjes heb ik eerst een pot met aarde erin gedaan 20 liter en toen het stekje erin gezet en een beetje water gegeven tot het vochtig was.
      het is universeel potgrond.
      ze hadden allebei veel worteltjes al uitsteken.
      ik heb die autos 3 weken geleden in de pot gestopt toen er een worteltje uitkwam.
      ze hebben alleen wel weinig zon gezien maar dat ze zo eruit kwamen te zien was na de 2 week pas.
      op universeel potgrond van de praxis.
      kan dit nog iets worden of moet ik het weggooien☹
      Last edited by Exmember30108; 19 June 2018, 19:30.

      Comment


        #4
        Bij de stekjes die zo hangen, denk ik dat ze water nodig hebben, maar vraag me ook af of je de wortel beschadigd hebt.

        Die stekken, zaten die in een groen blokje, en heb je dat blokje soms verwijderd ?

        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #5
          Lauw water aan je planten geven is altijd te warm.
          Wat voor jou lauw voelt, is minstens 35 graden. Steek er maar eens een thermometer in.
          Gewoon koud water geven, altijd.

          De zaailingen lijken verbrand door de zon.
          Als je die binnen hebt voorgegroeid, en daarna buiten hebt gezet of af en toe eens in de zon zet, is dat de reden.
          Buitenplantjes kweek je buiten, binnenplantjes kweek je binnen.

          Stekken komen uit een omgeving met hoge LV. Die nemen heel veel water op via het blad.
          Die moet je heel rap nat sproeien met de plantenspuit, het blad dus...misschien moet je dat even zo leggen dat de bovenkant boven ligt.
          Daarna iets doorzichtigs (halve fles ofzo) overheen zetten zodat de LV omhoog gaat dan staan ze morgen weer recht, met wat geluk, en als ze nog niet te lang plat liggen.
          Voorlopig geen water geven. De wortels moeten eerst ontwikkelen, dat doen ze minder goed in natte grond.

          De stekken kwamen in een steenwolblokje ?
          Blokje heb je erom gelaten, alleen het plastic eraf ?

          ((((ahaha...GPS heeft dezelfde gedachte))))
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Het lijkt me sterk dat ze bruine stippen hebben de zon eigenlijk omdat ze ook buiten zijn gegroeid ik heb niks voorgegroeit binnen.
            een stekje is vandaag weer omhoog gekomen gelukkig de ander ligt nog plat ik heb met blokje zonder plastic gepot maar het water eromheen gegooit ipv op het blokje.
            die stek komt wel goed denk ik.
            hoop alleen ook de autos.
            en ik zal voortaan koud water geven misschien dat het daar aan ligt.

            Comment


              #7
              Ahja, dat had je er niet bij verteld eh, dus dan ga ik van m'n eerste indruk uit.
              Dan heb je misschien een foutje gemaakt met de neemolie.
              Oplossing te sterk ? Of in de volle zon behandeld ?
              En anders kan er nog iets mis zijn met de grond waar ze in staan.
              En anders weetikhetniet.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Ik denk dat het aan de grond ligt want heb telkens savonds de neemolie besprayt en daarvoor begon het al.
                maar ik merk wel dat er bij het nieuwe blad steeds minder bruine plekken opzit dus misschien dat het nog goedkomt.
                anders weet ik het ook niet meer.

                Comment


                  #9
                  Moet ik misschien al groeivoeding toevoegen het lijkt me niet

                  Comment


                    #10
                    Waarom spuit je met neem olie op zulke kleine plantjes
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Welke verhouding neem olie op water heb je aangehouden, wat heb je gebruikt als emulgator voor de neem-olie? Of heb je het puur toegepast? Daar wil je plantje wel van verbranden.
                      Beter pas neem olie gebruiken wanneer ze wat ouder zijn zoals Bella zegt. Vanaf drie nodes op zijn vroegst.
                      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                      Comment


                        #12
                        Ik dacht dat het met beestjes te maken had daarom,ik weet zeker dat het niet aan de neemolie ligt omdat het daarvoor al was namelijk.
                        maar ik gebruik 5ml olie op 1 liter water en 3 druppels dreft.
                        het is mooi opgelost dus ik weet zeker dat het daar niet aan ligt.
                        Ik heb dat erop gespoten omdat ik er overal op het web stond dat het beste is in de eerste 2 weken van de groei was.
                        En er werd mij verteld dat het goed was om dat te doen om de 3 dagen en 2 weken lang.
                        naar anderhalve week begonnen ze er zo uit te zien iedergeval en toen had ik nog niks erop gesprayt.
                        als ik straks thuis ben zal ik nieuwe fotos maken,want ik zag vanmorgen dat een stek rechtop gaat staan en zijn weg volgens mij lijkt te vinden.

                        Comment


                          #13
                          Nou mensen die stek die vanmorgen omhoog kwam ligt nu weer plat snap er niks van.
                          En zo staan de autos er nu bij erg licht van kleur.is dit nog te redden anders gooi ik het liever weg heb geen zin meer om er energie in te steken als het toch niks doet.
                          misschien nog een gekke vraag ik had het met iemand op mijn werk erover en die zijn gelijk calcium tekort.
                          zou dat mogelijk zijn?
                          Zijn morgen 3 weken boven de grond is dat normaal dat zo klein zijn?
                          Attached Files
                          Last edited by Exmember30108; 20 June 2018, 17:32.

                          Comment


                            #14
                            Calciumtekort in universele potgrond is zeldzaam, onmogelijk bijna, tenzij je het hebt over 2 maanden of meer in dezelfde pot.
                            De neemolie heeft waarschijnlijk parten gespeeld, samen met misschien te natte aarde, en mogelijk alle combinaties van alles hierboven..

                            3 weken is de kritieke grens voor autoflowers. Ik denk aan de foto's te kunnen zien dat ze wel aan bloeien zitten te denken.. Da's mijn onderbuikgevoel, die heeft het tot nu toe nogal vaak goed gehad als het om autoflowers gaat. Eigenlijk slechts een enkele keer fout, toen bleek het ook geen autoflower te zijn.
                            Veel meer gaat het niet worden.

                            Het is wel vroeg genoeg in het jaar om opnieuw te beginnen, in verse aarde met verse zaden en vers geleerde lessen.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Oke heel duidelijk erg jammer dat dit gebeurd is ik snap er niks meer van zo goed me best gedaan.
                              welke aarde raad je mij aan dan LR2?
                              Is het beter om nu gewoon alles weg te gooien en opnieuw te beginnen dan kies ik daarvoor.

                              Comment


                              • JackyS
                                JackyS commented
                                Editing a comment
                                Stond verkeerd
                            Bezig...
                            X