He kweki dank je wel daar heb ik wat aan ik ben benieuwd wat het word ik hou jullie op de hoogte
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Dagboek van een n00b : Elke week een nieuw probleem
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Goedenavond mensen,
de nieuwe zaaingen zien er al goed uit en de stek die ik heb gekregen is goed bij getrokken volgens mij.
mijn vraag aan jullie heeft deze stek iets nodig al kwa voeding? Ik vind het licht van kleur.
de zielige AFje is inmiddels bijgetrokken maar zit nu in een klein potje moet ik deze overpotten of lekker laten zitten en wachten op 1 topje? Die staat voor het zolderraam
Attached FilesYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 3 photos.Last edited by Exmember30108; 2 July 2018, 18:06.
Comment
-
Die stek zou ik nog even met rust laten qua voeding. Die trekt wel bij.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
- Likes 1
Comment
-
Als dat die bloeiende plant is, dan heeft overpotten weinig zin meer.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
- Likes 1
Comment
-
Jaa heeft een aantal bloeiharen dat ik kan zien.
maar wou hem graag wat groter hebben maar dat is helaas dus niet meer mogelijk
zo ziet hij er nu uit ak47 AF
jammer had er nog wel iets van te roken willen halen
Last edited by Exmember30108; 3 July 2018, 18:02.
Comment
-
Daar ga je nog wel 2 jointjes van kunnen draaien hoor. Maar goed, dat is dus waarom we ze direct in een ruimte pot zaaien.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
Ik heb nog eens door die eerste posts gekeken. Heb je de neemolie gebruikt in de volle zon, of in de ochtend misschien? Dat zou alles verklaren. Dan nog, denk ik dat de frequentie van het spuiten ook wel meespeelt.
Een deel van de verklaring is ook te vinden in het cuticulum, een waslaagje dat over bladeren komt zodra ze volgroeid zijn. Als je voor die tijd gaat spuiten met iets anders dan water, dan willen ze nogal eens gek reageren. Het cuticulum wordt echt pas gevormd als de bladeren hun 'eindformaat' bereikt hebben, vandaar dat verse groei ook vaak lichter groen en iets glanzender is dan ouder blad (het waslaagje wordt later dof of mat van kleur, tijdens het vormen glanst het mooi). Zeep en olie zorgen er voor dat dat cuticulum minder goed gevormd wordt en daardoor ontstaat er zonne schade, dezelfde schade die je zou zien als je een plantje binnen voorgroeit (de plant investeert dan minder energie in dat waslaagje omdat het simpelweg niet nodig is binnen, met een boel genetische uitzonderingen in de indica hoek).
Het probleem is waarschijnlijk niet de bodem geweest.
Dat zeg ik nu achteraf, daar heb je alleen in de toekomst iets aan natuurlijk. Maar het is beter om het even uit te leggen dan om het te vergeten, denk ik.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
He lr2 bedankt voor het stukje info dat wist ik idd niet.
maar ik ben pas begonnen met neemolie toen ik het zag en sindsdien is het erger geworden ik heb het idd in de ochtend erop gespoten misschien dat het daardoor is verergert.
Maar erg nuttig voor de volgende keer,anders was ik nooit met de neemolie begonnen heb dat gedaan omdat ik het opgezocht had op het,en heel graag planten wou kweken en niet dat het gelijk al misging.
de stek staat er nu zo bij die doet het prima volgens mij alleen wil ik nog graag groeivoeding toevoegen zodat hij flink groeit.
ik vraag me alleen af vanaf wanneer dat kan ik wil het namelijk niet weer verpesten met mijn goede bedoelingen.
onderaan zitten nog 2 takjes die bladeren aanmaken moeten die eraf?
ik zie al best een aantal verschillende beestjes erop zitten tot nu toe hebben ze nog geen schade aangebracht volgens mij en ik heb ze verwijderd.
de autoflower groeit ook goed voor het raam en wou graag weten of hier ook nog voeding voor nodig is aangezien is die in een volgens mij 1 liter pot staat.Attached FilesYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 4 photos.
Comment
-
Voeding moet je zien als bouwstoffen, legoblokjes om het zo maar te zeggen. Dat heeft die kleine autoflower niet nodig, in dat litertje grond zit waarschijnlijk genoeg voor de gehele bloei.
Fotosynthese is brandstof, de benzine. Dus als het kan, laat je zoveel mogelijk blad zitten. Of het nu beschadigd is of niet; zolang de plant er gebruik van maakt, houd ze die zelf vast. Als ze niet meer nodig zijn, dan stoot ze die netjes af. Dat zal met het grootste blad van je stek uiteindelijk gebeuren, je zult dan een heel mooi scheidingslijntje zien.
Zonnepanelen weghalen, levert nooit meer energie. Onthoud dat goed. Zelfs als blad in de schaduw staat, brengt het iets op. Anders zou de plant ze vanzelf afstoten. Dat gaat misschien ook wel gebeuren, later in het jaar. Maar om dat handmatig te doen, da's gewoon dom. Op een halve tank rijd je immers minder ver dan een hele.
Voordat ik verder ga, even mijn comment van vorige week herhalen, omdat ik mezelf zo graag pijp.
Ik denk aan de foto's te kunnen zien dat ze wel aan bloeien zitten te denken.. Da's mijn onderbuikgevoel, die heeft het tot nu toe nogal vaak goed gehad als het om autoflowers gaat. Eigenlijk slechts een enkele keer fout, toen bleek het ook geen autoflower te zijn.
Terug naar je stek. Die is nu aan het aanslaan. Onder de grond gebeurt van alles, vooral veel wortelgroei. Dat kost bouwstenen en brandstof die even niet naar de groei gaan. Uiteindelijk zal dat proces omkeren, en gaan de wortels veel meer leveren. Maar voor nu, is het 't best om die even te laten gaan. Voor een week. Daarna kun je normale dosering voeding gaan geven. De plant kan niet vooruit als de wortels niet goed werken. Een gigantisch deel van de totale groeikracht van wiet, komt van de wortels. Die krijgen dus voorrang.
Kun je me geloven als ik zeg dat je met een bescheiden aanpak alsnog wel een struikje over houd van pak hem beet twee of drie vissenkommen in formaat? Da's toch weer een kleine 75 gram denk ik. Tenminste 30.
Het is wellicht wel handig als je mij aanspreekt dat je even een '@lr2' gebruikt via het klikmenutje wat er dan ontstaat. Zo krijg ik een melding dat 't over mij gaat. Ik kom hier nu toevallig kijken, maar dat is lang niet altijd zo. Ik neem al jaren geen abonnementen meer op topics, dus ik had 't anders waarschijnlijk niet gezien.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
- Likes 2
Comment
-
LR2 heel erg bedankt dat was een hoop zeer duidelijke en interrsante info,ik zal die stek nog een week ze werk laten en dan ga ik beginnen met minimale groeivoeding te geven.
ik wil je graag bedanken voor de goede hulp,ik heb er nog zeker vertrouwen in.
ik zal volgende week weer een nieuwe update geven hoe alles erbij staat.
de babyplantjes genieten ook lekker van het weer.
ik heb er al wat geld ingestoken door allemaal onnodige dingen te kopen,maar ik ga de natuur lekker haar werk doen en niks meer erop spuiten.
Comment
-
Zo beginnen we allemaal. Ik heb een kleine 400 euro kapotgeslagen op micro-kweek-spulletjes, totdat ik er achter kwam dat ik voor 12 euro aan ventilatie, en (toen nog) 60 euro voor een T-neon setje al klaar was. Voeding net zo; ik heb altijd flesjes canna overgenomen van vrienden, veel geinvesteerd in troep, en toen leerde ik dat het allemaal 't zelfde spul is. Dat heeft bij mij toch gauw 4-5 jaar mogen duren. Altijd fijn als iemand daar sneller in is dan ikzelf
Na jarenlang gehannes, zwetend wakker worden na nachtmerries dat mijn planten gejat/vernietigd zouden zijn, heb ik het roer omgegooid. Neerzetten, watergeven, en observeren.
Je zult over een paar jaar terugkijken, en wat beginnerstopics doorbladeren, en dan zul je zien: in heel veel gevallen, is het beter om lekker niks te doen. Hier en daar een luisje of een gat in het blad? So fucking what?! De plant heeft honderden bladeren. Die ene kan hij best missen. Takje er af gestoten? Lekker boeiend, de rest zal harder groeien.
Als je zo vriendelijk wilt zijn om die boodschap, en wat je hier geleerd hebt, een beetje te delen met de wereld en het forum, dan zijn we beide blij.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
- Likes 1
Comment
-
LR2 ik ga de boodschap zeker delen met andere,je hebt voor mij een hele hoop duidelijk gemaakt.
ik dank je zeer daarvoor!!
gewoon laten staan en kijken is het beste.
dit is hoe de stek er nu bij staat word met de dag groter.nu zie ik wel verschil.
ik zie wel sporen van insecten op de zaaingen is het slim om daar een halve fles overheen te zetten met gaatjes erin of is dat te warm?You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 2 photos.Last edited by Exmember30108; 7 July 2018, 09:45.
Comment
-
Anthony, de boodschap die ik oa probeerde over te brengen was: gewoon minder zorgen maken. Sporen van insecten? Nou en?
Die fles kan meer kwaad dan goed doen; insecten kunnen er ook niet meer uit! Bovenop de hitte..
Laat de plant het maar oplossen! Bij een klein beetje vraat of schade, willen ze vaak zelfs iets harder groeien.
Gewoon, niet te druk maken. Hier zit de boel vol insecten, en het komt allemaal goed. Ik kijk er gewoon niet naar. Pas als er bladeren verloren gaan, dan ga ik me misschien zorgen maken.
Probeer dat 't zelfde te doen. Zet 't van je af. Het hoort er gewoon bij in de buitenkweek. Lekker laten gaan die planten, dat is de formule tot succes.
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
- Likes 1
Comment
Comment