Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook ... Bekijk meer
Bekijk meer
Bekijk minder

Dagboek van een n00b : Elke week een nieuw probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LR2 oke is goed ik ga er niks meer aandoen pas als het echt noodzakelijk word.
    bedankt voor de steun.
    ik ben benieuwd wat het gaat opbrengen

Comment

LR2

He Lr2 ik wou graag nog een klein beetje info over het voedingsschema van plagron terra.
      ik heb zie staan 25ml op 10liter water de eerste week dus ik heb nu 2.5ml op een liter gedaan en dat gegeven,nu vraag ik me af hoevaak is dit nodig deze week?
      en wat bedoelen ze met de 2de week 50ml
      moet ik maar 2 weken groeivoeding toevoegen?
      deze week 2 of 3x een liter en volgende week?
      ik kom er niet zo goed uit,bij week 3 staat al bloei.
      Attached Files

Comment

Dat schema is meer voor binnen. Voor buiten zou ik beginnen met week 1, dan week 2 en dat houd je aan tot ze in de bloei staan,als er al witte pruikjes zijn gevormd. Dan ga je verder met het schema in week 3, 4 enz.

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Dus deze week gewoon die eerste week aanhouden met 2.5 per liter en dan volgende week verhogen naar 5ml per liter en dat aanhouden tot die gaat bloeien en dan overgaan naar week 3 bloeivoeding en geen groeivoeding meer?
          of bedoel je week 1 doorgaan todat je 25ml heb bereikt want aan 25ml in de week kom ik niet. dan naar week 2 en net zolang water geven 2 a 3 weken tot ik 50ml heb bereikt.??

Comment

De verhouding in week 1 is 2,5 ml voeding per 1 liter water. Dit is het maximale, minder mag ook.

In week 2 geef je 5 ml voeding per 1 liter water enz.

Sommige mensen geven voeding mee bij iedere gietbeurt, sommige om en om, sommige kijken naar de plant. Wordt ze licht heeft ze voeding nodig, blijft ze mooi groen is ze goed, wordt ze heel donker groen krijgt ze teveel.

Dus, begin met week 1, dan 2 en blijf daarin tot ze bloeit. Dan ga je verder met week 3 enz.

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Fuck schema's. Die zaailingen hoeven geen voeding voor de eerste 3 weken, die halen ze uit de lobbladeren. Daarna beginnen met mondjesmaat voeden zoals flip zegt.. Als de plant het nodig heeft tenminste. De ervaring leert mij dat je onder de 30cm nauwelijks hoeft te voeden.

Een keer teveel voeding geven, en je kunt opnieuw gaan zaaien. Dan gaan ze dood namelijk. Beter geef je dus net iets te weinig, dan kan het niet fout gaan. Een voedingstekort oplossen is simpel: meer voeden. Een voedingsoverschot is nauwelijks op te lossen!11!!11!

Je wilt je planten pamperen merk ik. Maar alsjeblieft Anthony, maak je niet zo druk. Ze doen het goed. Zelfs als je een paar dagen niet naar ze kijkt.
              I know, I know, je wilt het graag heel goed doen. Het is spannend en leuk en leerzaam. Maar als je 't tot een goed einde wilt brengen, dan moet je ook durven om niets te doen. NIETS DOEN.
              Ik herhaal dat nu voor ze vierde keer al. Probeer het te onthouden
              Die planten redden 't wel. Maar alleen als ze lekker plant mogen zijn, en niet elke dag onder strenge controle staan. Zie het als een relatie met een mooie vrouw; je kunt d'r telefoon willen doorlezen, je kunt d'r mail aftappen, je kunt haar maaltijden samenstellen, je kunt haar knuffelen tot ze geen lucht meer krijgt, maar dat maakt de relatie er niet leuker op. Ze vertelt jou vanzelf wel waar ze aan toe is, wanneer ze daar aan toe is. Die plant doet dat net zo; als ze voeding nodig heeft, dan zie je dat wel. Die voeding is dan ook niet direct nodig, dan hebben we het over een proces wat een aantal weken kan duren. Je hebt dus alle tijd om bij te sturen. Tenzij... Tenzij dat enthousiasme weer de overhand krijgt en je denkt "Nog een scheutje erbij kan wel!". Dat kan dus vaak niet. Dan zijn ze dood. Einde verhaal.
              Dat probeer ik met jou te voorkomen. Maar dan moet je 'n beetje vertrouwen hebben in mijn 11 jaar ervaring.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oke is goed ga ik het zo doen ik zal volgende week een update geven hoe het erbij staat.
                bedankt voor de uitleg

Comment

LR2 ik begrijp je zeerzeker ik bedoelde alleen de stek die is nu al behoorlijk gegeroeit die wou ik graag voeden.
                  maar ik laat het staan en wacht af tot ze om voeding vragen.
                  denk dat die kleine het niet gaat redden
                  ik hou er nu over echt op met zorgen maken haha
                  ik heb zeer veel vertrouwen in jou ervaring en zal zeker niks gaan overvoeden.
                  Alleen die stek heb ik nu een keer voeding gegeven 1 liter met 2.5 ml terra grow die andere laat ik eerst verder groeien.
                  Attached Files
                  Last edited by Exmember30108; 9 July 2018, 20:34.

Comment

Vijf dagen geleden hadden we het er nog over dat je tenminste een week zou wachten met voeden.
                    Da's 2 dagen te vroeg! Ik trap effe op de rem voor je

We hadden het er over dat die plant eerst goed moet aanslaan. Dat die wortels moeten groeien. Die gaan later de hele plant ondersteunen. Door daar 2 dagen van af te snoepen (da's 10 cm wortelgroei op sommige dagen, per wortelpunt, dus een kleine 2 meter ongeveer per dag) heb je nu bijna 4 meter wortelgroei geremd. Stel dat je een meet- of rekenfoutje had gemaakt, dan was dat mogelijk nog meer geweest. Dat was mijn logica. Je loopt nu dus 4 meter achter, dat kan 4 meter zijn die straks een hele tak ondersteunt, die er voor zorgt dat die ene tak met een flinke top, niet gaat rotten. Die 4 meter ga je er niet bij krijgen. Nooit meer. Een plant groeit maar een keer namelijk. Uiteindelijk komt die 4 meter er wel weer aan, maar niet vandaag en niet morgen. Daar gaat ze nu lekker een paar dagen extra over doen. Da's ook niet erg, een beetje vertraging. Maar het was fijner geweest om dat niet te hebben, toch?

Je denkt nu vast aan wortelstimulator om het goed te maken (daar wilde ik niks over zeggen, want dan denken mensen vast: Oh joh, goed idee! Daar ga ik geld aan uitgeven want het zal vast werken!).. Nou, de boodschap hier blijft: niet doen. Die stimulator gaat niet helpen. Accepteren, en vooruit kijken.

De volgende keer dat je een ingreep wilt doen, schrijf het op, denk er een paar dagen over na. Lees eens wat rond. En besluit dan of je het wilt doen. Relax een beetje.

En in de toekomst geen cocos aarde gebruiken. Daar kunnen veel mensen niet mee overweg. Onder andere ikzelf. Daar kan ik ook weinig mee helpen dus. Nu staat het plantje er al in. Dus daar niks meer aan veranderen. Kijken hoe het uit pakt. Misschien kan jij er wel mee overweg.

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Oke hoop info ik zal ze laten staan en niks meer aandoen en ook geen wortelstimulator gaan toevoegen,was ik ook niet van plan.
                      Nogmaals bedankt LR2 ik hou jullie op de hoogte.

Comment

LR2 ik heb last van mieren in de plant en een aantaal luizen met vleugel of iets dergelijks tewoon laten staan of iets aan doen?
                        Ze groeien naar mijn mening goed.
                        wat vind jij?
                        Attached Files

Comment

Ik vind ook dat ze goed groeien. De luisjes kun je met je vingers kapotwrijven.
                          Ken je van die vliegenvangers voor aan het plafond? Van die plakkerige dingen?

Voor een paar euro te halen in de supermarkt. Doe daar een strookje van rond de stam, en de mieren kunnen geen luizen meer komen boeren daar. Die mieren blijven plakken, of keren om.
                          Misschien dat de lijm van die strips ook al voldoende is, misschien kun je een beetje afvegen rondom de stam (zou wel handschoenen dragen, dat spul is niet giftig maar het plakt aardig).

Dan hoef je niet te spuiten, geen rare fratsen uit te halen. Maar eigenlijk is het kapotwrijven van de luizen vaak al voldoende. Hier had ik er een paar, die zijn op die manier verholpen.
                          Een paar luizen moeten ze prima aan kunnen. Als je echt hele zwarte takken begint te zien, dan kun je nog eens aan de bel trekken.

Comment

LR2 bedankt voor je reactie ik zal het in de gaten houden en ze eraf halen
                            Morgen ga ik gelijk die plakstrip halen,volgende week zal ik nieuwe update geven als er in tussen tijd niks gebeurd.
                            ik verwacht geen problemen fijn weekend alvast

Comment

LR2 even snel nog een klein vraagje,
                              hoe kan het dat 2 bladeren naar beneden krullen?
                              en op het blad een paar lichte roestachtige plekjes/stipjes
                              ook de zaaingen hebben plekjes maar dan is iets anders weer.
                              Attached Files

Comment

Hangend blad betekent dat ze dorst heeft.
                                Als het blad na een scheut water en 2 uur wachten niet weer terugveert, dan is het avond (wietplanten slapen, dan hangen ze ook een beetje) of dan zijn ze licht overvoed.

Vlekjes? Ik zie niet meer dan normale buitenschade. Dat hoort er bij. Als die opvallen, dan sta je te vaak en te veel naar de planten te kijken kerel
                                Dan besteed je er teveel tijd aan..
                                Neem voor het gemak eens wat andere planten er bij, dan heb je wat te doen in de tuin. Deze wietplanten redden het wel, maar het is moeilijk om ze met rust te laten. Ik heb daar zelf afleiding voor nodig, dus ik heb vleesetende plantjes gekocht, een boel fruitplanten, een boel groente, een boel kleine struikjes om mee te rommelen.
                                Ik moet eerlijk toegeven dat m'n wietplanten niet meer dan 5 minuten per week krijgen, qua aandacht. Da's nog net teveel eigenlijk.

Ik zag vorige week wel een kleine 400 gaatjes in de bladeren, per plant. Maar daar ga ik niks aan doen; ze maakt zelf wel weer nieuwe.

Comment

Bezig...