Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Neem aan dat je ook gaat toppen, bij welke internode ben je van plan om te toppen?
Wil de mijn ook toppen maar ben niet zeker wanneer ik het beste kan doen
Succes verder met de kleintje, ben ook benieuwd hoe ze onder de hpi zullen doen.
Het kleine grut is zo langzamerhand aan de tweede node bezig. Ik denk dat deze zich morgen mooi ontvouwen. Dit zal ze een boel meer bladoppervlakte geven waardoor er veel meer fotosynthese kan plaats vinden en er veel meer verdamping en de hieraan verbonden voedingsopname plaatsvind. Ze zijn door de eerste kritieke fase heen denk ik en Zullen nu wel een tandje harder gaan groeien.
Wanneer ik welke plant top en welke wel en welke niet is nog een beetje afwachten maar doorgaans topt men de eerste keer als de zaailingen een node of 5 hebben aangemaakt. Na de top blijven er dan dus 3 nodes staan. Als de twee zijscheuten die na de top de functie van hoofdtop gaan over nemen weer 5 nodes hebben aangemaakt kan men nogmaals toppen. Maar das maar een vuistregel. Wanneer je topt hangt nogal af van wel doel je voor ogen hebt en welke strain het betreft.
Ze gaan mooi hard man! is mij duidelijk bij 5 internodes dus terug naar 3 toppen zodat alles dus op gelijke hoogte komt te zitten, Thnx..
't gaat mij meer om een volledige veldtje te krijgen met hopelijk even grote toppen.
Ben iig benieuwd hoe het bij jou gaat worden op zo'n oppervlakte.
Nice grow mont!!!
In normale omstandigheden (temp., atmosferische druk, ...) is een druppeltje water precies 0,05 ml. Tis niet echt een ideale maat, maar aan de hand hiervan heb ik zelf nog nooit overgedoseerd. Uiteraard enkel bij producten waar een minime dosis voor nodig is, voor de rest handelen zoals gewoonlijk.
Hmm $ir 20 druppels is dus een Mililiter das wel handig om te weten. Kan me voorstellen dat het afbreekpunt van een druppel ook word bepaald door de vorm en grote van de pipet mond en de viscositeit van de vloeistof. Zel eens de prof op de som nemen en een 5 ml potje vol druppelen met dat spul. Eens kijken of we daar ergens in de buurt uitkomen, zou een boel geklooi schelen als makkelijk met druppels kan.
Edit: Even zitten klooien met een 5 ml spuitje . Met gewoon water kom ik idd op 20 druppels per ml. Echter met de Gold excelerator kwam ik keer op keer op 28 druppels uit per ml. Het is dus raadzaam om het eerst een paar keer zelf te testen met je voeding vooral je de druppel methode toepast.
Valt nog maar weinig over te zeggen he Liaan. Heb nog niks gevoed en das voorlopig ook echt nog niet nodig. Enkel ietsiepietsie van die protector verneveld en miniem beetje excelerator meegegeven. Zal zich nog moeten uitwijzen.
Comment