Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joop's eerste binnenkweek, West Coast Bubbles auto onder een ViparSpectra XS 1000.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Waar is de lv gemeten? Boven het bladerdek, hoog in de tent, ten hoogte van de lamp, of tussen de bladerdek?
    Je zou het metertje eens tussen de bladeren kunnen stoppen en kijken wat het dan aangeeft

    Comment


    • Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      RH is in het engels relative humidity oftwel relatieve luchtvochtigheid.

      Sommigen zeggen RH andere lv

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ok 👍🏼

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Geeft niet Remco, ik begon nu zelf ook even te twijfelen of ik het goed zei. Ik heb die kreet hier ergens op het forum opgepikt en ben het toen zelf ook maar gaan gebruiken.

    #47
    Heeft een ventilator in de kweekruimte ook invloed op de Rh in de kweekruimte?
    Dat met een briesje over/door de planten de lucht beter circuleert begrijp ik, maar heeft het ook invloed op de Rh in de kweekruimte als geheel?

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Joop beschrijft het beter!!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    • PlaatjesKijken
      PlaatjesKijken commented
      Editing a comment
      Nee het is mij helemaal duidelijk nu.
      Bedankt heren! 👍

    #48


    Ventilator is geÏstalleerd. Ik ben niet helemaal tevreden, want na 2 minuten draaien werd het vet blijkbaar wat zachter en ging die harder draaien dan nodig. Nu staan de planten een beetje te wapperen en wat ik vooral vervelend vind is dat ik duidelijk meer geluid uit de kast hoor. Ik zit er over te denken om dit anders te gaan maken. Misschien met een oude computerfan op 9 volt of zo.

    IMG_0344.jpg

    Hier mijn "vergeet niet je lamp terug op 100% te zetten Slome" bordje. Zodra ik de kast open zet ik de lamp heel laag en hang dat bordje aan de deurgreep. Dit werkt heel goed, ik ben sinds dien niet meer vergeten de lamp terug naar 100% te zetten

    IMG_0345.jpg

    Comment


      #49
      De planten groeien snel. Een beetje te snel voor mijn gevoel. Ik ben bang om in de problemen te komen met de maximale hoogte voor de lamp. Ik heb nu nog 33 cm over om de lamp hoger te hangen. De afstand tussen lamp en top is nu 45 cm, ik denk niet dat daar nog veel rek in zit.
      Plantje 1 is nu 31 cm
      Plantje 2 is nu 30 cm
      De afgelopen week groeien ze ruim 2 cm per dag. Als dat zo door gaat heb ik over 2 weken een probleem. Ik kan in nood de bodemplaat eruit halen, maar liever doe ik dat niet, het is een onderdeel van mijn lichtsluis. Wat denken jullie, ga ik dit redden zo? De eerste bloeihaartjes zijn al zichtbaar, als je heel goed kijkt.

      IMG_0350.jpg

      Plantje 1

      IMG_0347.jpg

      Plantje 2

      IMG_0348.jpg

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Die lamp kan langzaam wat lagerin de bloei,30cm boven het canopy kan toch wel. Of geeft de manuel anders aan?

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Ik heb het even opgezocht. Ik lees tijdens bloei 30 tot 41 cm., dus ja iets dichterbij kan nog wel, hoewel dat wel ten koste gaat van het effectieve oppervlak.
        De lamp hangt nu op 45 cm, zal ik de planten nu gewoon naar de lamp toe laten groeien tot ze op ongeveer 35 cm zitten, of is het daar te vroeg voor?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Door de lamp lager te hangen druk je de groei en dat wil je dunkt me!

      #50
      geen stress ja ruimte zat je kan de takken ook nog knakke als t moet we zijn vaak te lief voor onze dames heb wel eens filmpjes gezien daar trapte ze op de planten in verweggistan land en dag later stond alles weer omhoog zolang je niks breekt komt alles goed

      Comment


        #51
        Ze blijven maar groeien. Van mij mag dat nu wel stoppen. De voorste doet nog steeds 4 cm per dag, die daar achter is wat trager en korter.
        Hoe lang groeien ze nog door? Ik zie al bloeiharen. Op de foto is het niet heel goed te zien, maar neem maar van mij aan dat ze er zijn.

        Op de foto is ook 1 van de 2 nieuwe computer fannetjes te zien, er hang nog zo'n fan achter de eerste plant.. Ik vond dat andere ding te veel lawaai maken. Dit werkt ook goed, ze draaien op 9 volt, dan zijn ze echt wel stil.

        IMG_0351.jpg

        IMG_0352.jpg

        Wel al bloeiharen (haast niet te zien op de foto), maar dit is toch nog geen voorbloei? Ik vind dat altijd moeilijk in te schatten. Pruikjes moet je dan hebben toch? Dit zijn denk ik nog geen pruikjes.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Hahaha leuk, Ik denk dat er naast ons twee nog wel meer autisten op het forum zitten. Een forum is een prima manier van communiceren voor een autist en een beetje wiet is heel fijn als je standaard nogal snel overprikkeld bent.

          Tabelletje delen? Dat kan, maar stel er nou ook weer niet teveel van voor, ik heb niet elke dag gemeten. Op dit moment meet ik wel elke dag, omdat ze zo snel gaan en ik me afvraag wanneer die snelheid stopt.

          Zin die twee van jouw van dezelfde soort? deze bij mij wel en ze zijn best verschillend, maar ik heb in het verleden op mijn balkon nog sterkere verschillen gezien tussen dezelfde soorten.

        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Vroeg uit nieuwsgierigheid naar je tabelletje, heb er verder totaal geen beeld bij vandaar.

          Neen ik kweek graag verschillende soortjes voor de diversiteit. Maar heb mij wel is laten vertellen dat je elk individueel zaadje als een "ander" soortje kan zien en al helemaal als ze er anders uit zien.

          P.s. bruinepuntjes bij de bladeren dichtst bij de bloem kan ook een teken van p te kort zijn en hoeft dus niet perse van je lamp te komen.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Tabelletje komt wel als de groei eruit is.

          Verschillende soorten had ik ook willen doen, is deze keer niet gelukt, maar volgende ronde doe ik denk ik 2 soorten.

          P tekort zou kunnen. De planten staan in verschillende soorten grond en in het begin had ik ook al rare symptomen bij die tweede plant, dus ik heb niet heel veel vertrouwen in die zak met grond. Het maakt mij op zich niet zo heel veel uit, in het ergste geval gooi ik die tweede plant er zo uit om alleen plant 1 mooi af te bloeien. Het gaat toch meer dan genoeg zijn met mijn verbruik, maar zo ver zal het denk ik niet komen.

        #52
        Is dit start van de voorbloei?
        Zo ja, wanneer mag ik dan de start van de echte bloei verwachten?
        Deze vragen ivm berekenen bloeitijd.

        IMG_0359.jpg

        Ik kwam er net achter dat de plant die achter staat nog helemaal geen tekenen van bloei laat zien. Vreemd genoeg schreef ik in mijn privé verslag dat ze op 15-5 al geslacht liet zien, daar zie ik nu niets meer van. Heb ik niet goed op zitten letten zeker, ze staat ook achter, krijgt automatisch minder aandacht blijkt wel weer.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          We gaan beginnen!!

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Je kunt onmogelijk de bloeitijd precies berekenen, de plant is klaar wanneer ze klaar is. Maar ik snap je punt, voor voeding natuurlijk. Ziet er goed uit slome

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Oh leuk, dan starten we nu
          Voorbloei is dus al voorbij. Lol je zou haast niet zeggen dat ik al een aantal jaren kweek. Als ik het nu dan eindelijk goed begrijp begint de voorbloei zodra je het geslacht ziet en eindigt die nu, zodra je het een pruikje mag noemen, of zoals Old Dwag zegt je +/- 20 haren telt. Mooi, ik houd van exacte cijfers.

          Ik begrijp ook jouw punt hoor Kunichika, het blijft een kwestie van observeren en aanvoelen wanneer het de juiste tijd is om te voeden of oogsten, maar nu heb ik wel een beetje een richtlijn en het is leuk voor mijn schemaatje.

        #53
        IMG_0361.jpg

        Het gaat best lekker eigenlijk, tenminste, met plant 1. De sterke groei is er nu wel uit, dus het lijkt toch geen probleem te worden i.v.m. de hoogte. Topjes beginnen zich te ontwikkelen, kwestie van geduld zou ik zeggen.

        Plant 2 doet helemaal niets, wel een enkele bloeihaar in de oksels van de takken, maar verder niets. Ik zit met een dilemma, ik krijg deze plant volgens mij nooit meer op tijd afgebloeid voor mijn vakantie. De bloei duurt toch een week of 8?
        Qua opbrengst hoeveelheid heb ik helemaal geen 2 planten nodig. Mijn overweging is nu om plant 2 zo in de kliko te gooien om daarmee plant 1 meer ruimte te geven, want die wil wel. Dan kan ik de takken een klein beetje uit elkaar trekken en zo meer licht aan onderliggende toppen bieden. Wat denken jullie?

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Hier klopt iets niet, zijn beide dezelfde dames toch?
          Ah ik lees hieronder al mijn vermoeden

          Weg ermee en die ene alle liefde die een Slome Joop kan geven geven!

          Die bloeiende ziet er goed gezond uit, die gaat het wel halen.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ah, dat wild ik eigenlijk horen. Stom hè? Ik weet wel wat ik wil, maar wil toch een bevestiging van mijn mede kwekers.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Heel herkenbaar, ik ben constant in discussie met mijzelf

        #54
        Of het veel uitmaakt qua ruimte durf ik niet te zeggen maar het lijkt wel dat plant twee een fotosynthetische plant is. Er is nagenoeg helemaal geen bloei te zien.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Dat idee heb ik dus ook. Als ik nou niet tegen mij vakantie aanliep, dan had ik die plant gewoon afgebloeid door de klok op 12/12 te zetten nadat plant 1 geoogst is, maar dat red ik niet.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Waarom niet? Zodra je op vakantie gaat zet je de plant in een wasmachine lekbak die je vult tot de rand met voedingswater. Het duur zeker wel drie weken voordat de plant dat opheeft.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Nee, als ik op vakantie ben wil ik de kast uit hebben staan. Ik zou er geen rustig gevoel bij hebben op mijn vakantie als alles nog in werking is. Ik heb het ook niet nodig, dat is mijn voordeel, ik verbruik erg weinig.

        #55
        Hmm twijfelgeval, geef je al bloei mee? , ik had t gevoel door ze es bloei mee te geven , laatbloeiers toch begonnen te bloeien. Maar dat kan bedrog zijn ook.. ja ze zal idd een bloei achterstand hebben op de andere ook he. Uw gevoel volgen .
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ik geef tot nu toe nog helemaal geen voeding en ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Dat is ook de rede dat ik voor grote bakken heb gekozen.

          De planten staan wel in 2 verschillende merken potgrond, dus helemaal uitgesloten is jouw idee niet. Als je ook nog bedenkt dat die achterste plant in het begin ook al rare dingen had, krullend blad, en roestvlekken, zou er best wat mis kunnen zijn met de grond. Of toch gewoon wat Hork zegt, een foto-plant.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Zou dan inderdaad ze wegnemen. Maar wat voorbloei op 18/6 of meer uren wil toch ook zeggen dat er ruderalis inzit, toch ?

        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Denk wel dat het een autoflower is, wat Wesley pipes ook al zei, zie ik hele prille bloei.
          Maar als je genoeg hebt aan 1 plant, bespaar dan jezelf de stress zo vlak voor je vakantie.

        #56
        Dan is mijn besluit genomen. Ze gaat er uit. Best kans dat ze nog mooi af zou kunnen bloeien als ik de tijd ervoor had, maar dat heb ik deze ronde nou eenmaal niet. Die andere gaat echt lekker, dus die ga ik eens goed verwennen. Bedankt voor alle input weer.

        Even denken wat ik met de plant ga doen, misschien een lekker kopje herb tea vanavond.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat is allemaal wel te snappen ja.
          Als ik hier 10 minuten rij naar een dorpje is de mentaliteit al totaal anders. Ze herkennen je daar ook gewoon als 'stadse'. Als ik naar een dorp ga dan is dat er eentje vlak bij de stad

          Wat mij hier houdt is toch echt de natuur. Tussen Nijmegen en Roermond is één en al bos en natuurgebied, vooral over de grens is het soms prachtig.
          Zuid Limburg is gewoon het mooiste gebied van nederland naar mijn idee

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Takketoelli ook Gelderland heeft prachtige gebieden! Hier in Friesland mis ik de heuvels en bergen.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ach weet je, mijn vrouw heeft die heimwee helemaal niet, dus het is ook erg persoonlijk.

        #57
        Het is gebeurt. Het is beter zo.

        Nog een laatste plaatje:

        IMG_0365.jpg

        IMG_0366.jpg

        Even ter vergelijking met de andere plant:

        IMG_0364.jpg

        Ik heb er lekker thee van gemaakt. Munt met Cannabis thee, beetje honing erbij, smaakt goed.

        IMG_0371.jpg

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          wielblad thee - meent ge da ??

        #58
        Nooit van gehoord maar ga ik ook een keer proberen.

        Comment


          #59
          Jazeker, wietblad thee.

          Kijk, Mokko doet het ook:



          Ik had alleen geen Cerasee (Sopropo). Het schijnt wel te koop te zijn in Nederland, maar ik deed het dus zonder. Ganja thee met munt en een beetje honing erbij.

          Ik vind dat je van eten/drinken van wiet altijd overdreven bodystoned wordt en doe dat dus ook niet vaak. Dit waren erg jonge bladeren, maar het effect was zeker voelbaar. Ik lag niet voor pampus, maar heb wel heel goed geslapen. Nu (de volgende ochtend) voel ik het effect nog steeds.

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Dat is te ver voor mij Old dawg, maar wel bedankt voor de tip. Ik zal eens hier in de stad bij mij om de hoek gaan kijken, daar zit een grote toko.

            Nee nee, geen placebo effect hoor Remco, daar is het effect te sterk voor. Probeer het zelf maar eens, maar dan moet je er niet bij gaan blowen, want dan weet je nog niets.

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ok èé

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Er zit meer in wiet dan thc en cbd en vergeet vooral de oliën en terpenen niet.

          #60
          We zitten nu op 19 bloeidagen. Naar mijn idee gaat het goed. Er is wel wat verkleuring in het blad en onderaan begint het blad al af te sterven, iets te vroeg naar mijn zin. Ik had buiten op het balkon ook altijd bad dat afsterft en daar had ik prima wiet van. Misschien dat ik de pot ga bijvullen met wat verse aarde om haar een klein beetje te helpen.

          IMG_0372.jpg
          IMG_0373.jpg IMG_0376.jpg

          Comment


          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Strawberry cough is indd een goed wietje als je nog wilt blijven functioneren! Goede opbrengst met scrog en aardig zacht om te roken.

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Niet abnormaal die verkleuring vanonder bij binnenafjes.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Dat is geruststellend om te horen.
        Bezig...
        X