Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joop's eerste binnenkweek, West Coast Bubbles auto onder een ViparSpectra XS 1000.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
    Slome Joop Enne ? Is het wat geworden?
    Goeie vraag!

    Het hangt nu 24 dagen te drogen. Tussendoor heeft het 1 week in een houten kist met luchtgaten gelegen (mijn oude droogkist), omdat ik op vakantie was en niet wilde dat het te snel zou uitdrogen. Inmiddels hangt het gewoon weer aan het touwtje in de kast. Maarrrrrr, nog steeds niet droog. Takjes buigen wel, breken niet. Nog niet eerder meegemaakt dat het zo langzaam droogt.

    Luchtvochtigheid is nu 63% in de kast. Max 65% min 47%
    Temperatuur in nu 22C in de kast. Max 22,6C min 20,8C

    Ik zat een beetje in een dip de laatste weken, dat heb ik soms. Daarom vape ik op dit moment even niet. Ik kan dus niet echt goed testen, komt later nog wel.

    Ik had direct na de oogst wel 2 keer een plukje getest en dat was lekker, alleen had ik de volgende dag hoofdpijn. Kan toeval zijn, moet nog blijken. De smaak was verrukkelijk, terwijl er nog niet eens gecured was.

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      24 ?

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      24 Dagen is best lang alhoewel ik de vorige keer 3 weken heb gedroogd en die komt nu nog plakkerig uit de doos. Buiten is het ook vochtiger nu, zal er ook mee te maken hebben. Komt wel goed

      Hoop dat je je weer wat beter voelt, of snel gaat voelen. Doe maar rustig aan, dat testen dat komt wel..

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik vind het ook lang hoor. Ben gewend dat het binnen 10 dagen de cure potten in kan, maar deze keer loopt het anders. Ik heb genoeg ervaring om te zien dat het nu nog niet droog genoeg is voor de potten. Takjes breken niet, maar buigen en als je in een top knijpt voel je duidelijk dat die niet droog is, het is ook niet fijn te malen zo. Het is ook vrij vochtig in de lucht momenteel en in mijn kelder is het een stuk koeler dan dat ik het vroeger had op mijn flat, dat maakt natuurlijk ook verschil.

      Wat die dip betreft, die heb ik wel vaker, maar meestal niet in de zomer. Het komt vast wel weer goed. Mijn ervaring is dat het beter is om dan even te stoppen met wiet. Wiet is leuk en lekker zo lang je goed in je vel zit. Ondertussen zorg ik er voor dat de wiet zo lekker mogelijk is, zodat ik straks als ik weer wel gebruik er van kan profiteren.

    #77
    is nergens voor nodig zolang drogen de wiet van jou als.je het normaal.droogt 7tot 10dagen kurk droog en als je het zolang laat drogen zit er geen smaak en geur aan zonde van de wiet zo je wiet goed drogen is net zo belangerijk als de helekweek drooh je verkeerdr kan je het weggooien is het niet te roken

    Comment


    #78
    Inmiddels zit de boel in potten en ben ik uit mijn dip

    Ik was te lui om te wegen hoeveel het nou uiteindelijk is geworden, maar laat ik dit zeggen, het is meer dan genoeg. Ik heb 5 normale en 1 kleine wekpot ermee gevuld.

    Het likt er toch op dat ik te lang gedroogd heb, want de Rh in de potten in nu rond de 62%. Vorig jaar begon ik met een hogere Rh in de potten.
    Maar niet getreurd, deze soort smaakt zo lekker! Toen ik een paar plukjes snel had gedroogd (door op de warme versterker te leggen) smaakte het spul al heel mild en erg fruitig. Beste smaak tot nu toe in mijn collectie. Ik vraag me haast af of dat curen niet een beetje overschat wordt en dat de smaak veel meer afhangt van de toestand van de plant, de gebruikte kweekmethodes (voeding) en de soort.

    Ik had vroeg geoogst, dat wil ik omdat ik niet van al te sterke wiet houd. Nu komt de grap, ik vind deze wiet te sterk Best jammer, want de werking is verders fijn, maar het had van mij milder gemogen. Als het niet sterk genoeg is, dan neem je nog een hijs, maar als je na 2 hijzen al te stoned wordt is het moeilijk om te doseren.
    Met te sterk bedoel ik vooral hoe ik me de volgende dag voel. Bij deze ben ik de dag daarna nog behoorlijk zweverig. Soms is dat leuk, maar niet altijd. Deze soort heeft bijna geen CBD, dus ik heb een mixje gemaakt met Critical CBD die ik nog van een paar jaar terug had liggen. Dat geeft een heel goed effect, een stuk minder stoned en de volgende dag een stuk helderder. Het is alleen jammer dat ik andere nadelige bijwerkingen heb van de Critical (Oorsuizen, je gelooft het niet, maar dat is weer een ander verhaal) Daarom is mixen ook geen goede oplossing.

    Snel een ander soortje kweken dan maar. Ik heb al wat in de planning.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zodra de gewenning wat optreedt wordt het effect stukken minder heftig. Kortom: meer roken.

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Hork dat is pas omdenken🤣

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ik heb ook 62 %. Zit in een grote plastic bak, voor potten was het teveel. In de bak past zo'n 3 ons. De wiet is dan nog een beetje plakkerig, ik haal er een top uit en die gaat in een kleiner bakje, voor dagelijks gebruik. Perfect te roken.

    #79
    Takketoelli
    Nog lekkerder? Dat zal wat zijn zeg, de tijd zal het uitmaken.

    Nee niet van het bassen Dat werkt alleen maar genezend.

    Remco
    Runtz?
    Tips zijn altijd welkom, bedankt, maar waarom Runtz als ik vragen mag?

    Tijnie82
    Ik gebruik al zo'n 30 jaar wiet, met een pauze ertussen, dus niet gebruiken vind ik een rare oplossing.
    Ik heb het al vaker gezegd, het is gewoon jammer dat de wiet tegenwoordig zo sterk is. Ik bedoel het is leuk hoor sterke wiet, voor degene die daar behoefte aan hebben, maar een paar minder sterke soortjes in het assortiment moet toch ook kunnen? Ik ben heus niet de enige die liever wat minder sterke wiet heeft. Vergelijk het eens met alcohol, je wilt toch ook niet alleen jenever kunnen kopen? Bier is ook wel eens lekker. Helemaal als je net begint, je geeft iemand die nog nooit gedronken heeft toch ook geen glas jenever? ik niet althans.

    Dan is er nog het CBD verhaal. CBD vlakt de werking van THC af. In een goede coffeeshop hebben ze ook altijd een flesje CBD olie staan (heb ik me laten vertellen), zodat als iemand zich echt onprettig voelt door te veel gebruik, ze wat CBD druppels kunnen geven.
    Ik heb een tijdje CBD wiet gekweekt, maar had het idee dat het niet goed beviel, daarom ben ik ermee gestopt en ben ik overgestapt naar CBD arme soorten. Ik heb snel last van bijwerkingen en gaf CBD daar de schuld van. Inmiddels ben ik daar niet meer zeker van. In ieder geval, de Critical CBD die ik nog heb liggen heb ik wel bijwerkingen van, in dit geval oorsuizen. Dat oorsuizen heb ik ook bij thee, dus dat is iets wat aan mij ligt en niet perse aan wiet.
    Nu, de West Coast Bubbles die ik gekweekt heb is arm aan CBD, dus de werking van THC wordt weinig tot niet gedempt door CBD. Als ik een mengsel maak van Critical CBD en West Coast Bubbles, dan is de werking prima, dus niet te sterk, alleen heb ik dan wel de volgende dag laast van oorsuizen. Lastig hè?

    Ik denk dat ik gewoon op zoek moet naar weer een andere soort. Toch eentje met wel wat CBD (de meeste soorten hebben CBD).
    Op aanraden van Takketoelli heb ik al Super Skunk zaden van Sensi Seeds in de koelkast liggen.
    Zelf had ik al Double Banana Kush van White Label gekocht, die zijn dan wel weer CBD arm, maar toen was ik nog niet tot de conclusie gekomen om weer met CBD te gaan proberen.
    Daar komt misschien Rutnz bij op aanraden van Remco als hij me weet te overtuigen
    Misschien dat ik er zelfs nog een puur CBD soortje bij wil proberen, weet nog niet welke dan.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dubbel bedankt voor de tips!

      Ik ga het zeker proberen, een potje met wiet in de zon. Ik gebruik van die vierkante glazen kruiden potjes van Euroma, die zijn onder andere bij de AH te koop, heel handig om je rookvoorraad in te bewaren. Normaal staan ze in de kast in het donker, maar kan net zo makkelijk in de zon.
      https://www.plus.nl/INTERSHOP/static...t/L/341846.png

      Black Harlequin ziet er interessant uit. Indica dominant en1:1. Ik zet deze op mijn lijst als optie, grote kans dat ik haar als CBD soort ga zetten.

      Ik houd je op de hoogte.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Uhm Takkie, ik zit net te denken. Wordt de THC niet omgezet naar CBN? Dat is niet hetzelfde als CBD, maar het maakt de wiet natuurlijk wel alsnog minder sterk.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat zou goed kunnen, wat ik zeker weet is dat er thc omgevormd wordt naar andere canaboiden of hoe die ook heten. Dus zeker minder thc, een gedeelt daarvan zal wel cbd worden denk ik

    #80
    merk je ook verschil met klachten als je indica rookt of hybride of sativa miss dat daar verschil in zit denk dat sativa met 10procent thc flink anders valt dat een indica met 10 thc

    dan miss zoveel mogelijk soortjes proberen dan en milde soortjes heb je ook veel hoeveel procent moet het ongv zijn voor jou dan kan ik ook eveb voor je kijken

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Inderdaad er is ook groot verschil tussen Sativa en Indica. Ik ben er vorig jaar achter gekomen dat Indica me veel beter bevalt. Als ik Sativa vape, dan lig ik de hele nacht wakker. Op het moment van gebruiken is Sativa wel heel leuk, maar ik word er niet zo rustig van als van Indica en dat is mijn hoofd doel, rust.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      heb ik ook als ik haze van de shop.rook lig k snachts ook wakker hoeveel k ook rook maar haal k bij een maatje kan k in de ochtend amper wakker worden haha maar hou van de smaak maar indica geeft wel lekkere body en lichaam stonde high

    #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Takketolli
    Zet eens een glazen potje met die sterke wiet een hele tijd in de zon. Het schijnt dat dan thc wordt afgebroken, en cbd gevormd. Vandaar dat goeie Marokkaanse hash vol cbd zit; die planten hangen maanden in de zon te drogen
    Misschien leuk om te proberen
    Om hier nog even op terug te komen, ik heb het geprobeerd en... Het werkt!!!

    Ik heb 2 grote toppen lekker fijn gemalen met mijn grinder en in dat glazen kruiden potje gestopt. Dat potje heb ik een aantal dagen in de zon gezet, af en toe het dekseltje eraf, maar meestal erop.
    Deze wiet valt veel beter bij mij. Het is minder sterk....of is het gewenning.....of is het een placebo effect?? Tja, dat is altijd lastig om te bepalen, maar ik heb het idee dat het allemaal wat minder sterk is zo en ga vanaf nu grotere hoeveelheden van te voren grinden en in de zon zetten.

    Bedankt voor deze goede tip Takketoelli

    Nog even voor de volledigheid, de THC wort omgezet in CBN en niet in CBD, zoals ik hierboven ook al meldde, maar in beide gevallen is er een afname van THC en dus is het minder sterk, precies wat ik wil.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Wat gaaf zeg, erg mooi!
      😀

    #82
    Ik heb vandaag even alles uit de potten gehaald, los gewoeld en weer terug gestopt. Meteen alles gewogen, het totaal gewicht is 90 gram. Zonder bijvoeden vind ik het een mooie oogst, zeker omdat het maar 1 plant was.
    Dat betekend wel dat ik te laat was met in de potten te stoppen, want het is nu 20% van het natte gewicht, normaal zit ik op 25% van het natte gewicht. Gelukkig is de wiet niet scherp of vies qua smaak, maar wie weet hoe lekker die had geweest als ik correct had gedroogd, nog lekkerder??
    Volgende ronde beter.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ben er ook best blij mee. En het is nog lekker spul ook, beetje sterk, maar nog wel te doen als ik een grote hoeveelheid fijn maal en even in de zon laat staan.

      Het gekke is dat ik voor de oogst steeds het idee had dat het niet een al te beste ronde was. Lees maar terug, ik liep er best over te klagen. Volgende keer iets positiever zijn denk ik maar

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat kan ik nog herinneren ja, gek werd ik ervan....


      Hehehe
      Geintje natuurlijk!

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
Bezig...
X