Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

    Dat klinkt goed
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

      Mooizo, na die vega beurd nu weer terug op bloei, herstel duurt ff die worden nu nog groener. en over je vraag of je toppen nog hoger worden, ja. je hebt pressies goed gebonden, dat komt helemaal goed.

      Comment


        Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

        Update:

        33 dagen: 12/12
        22 dagen: Bloei


        En de vergeling lijkt echt gestopt....


        Topjes groeien idd langzaam door, de vorige die op 8cm zat, zit nu op 10~11cm.

        Merk wel dat het weer warmer wordt, temperatuur is net onder de 30 graden... (om 1900 gaat licht aan)


        Kijk ik even aan, anders afzuiger harder.. maar maakt al zo'n herrie... volgende keer maar softbox erbij nemen/ombouwen



        Foto's van het overzicht met lamp uit... voor zover mogelijk de kleur is te zien:

        IMG_1117.jpg

        IMG_1120.jpg

        IMG_1121.jpg

        IMG_1255.jpg

        IMG_1257.jpg

        Foto's met licht aan:

        WP_20150410_012.jpg

        WP_20150410_013.jpg

        WP_20150410_005.jpg

        WP_20150410_001.jpg

        WP_20150410_010.jpg
        Last edited by Faach Viechuur; 10 April 2015, 20:29.

        Comment


          Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

          Precies ook geen amateur ik volg

          Comment


            Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

            Hey hey... pas op met je beschuldigingen he


            Kidding... zie het als een compliment hoor...

            Maar dit is mijn eerste ronde weer sinds +10 jaar (damn ik wordt oud.. )


            Destijds een ronde of 7 ~ 8 gedaan, en wel iets ervaring opgedaan, maar alles ook wel weer vergeten....

            Zonder dit forum, en de hulp/tips die ik heb gekregen had het er nu niet zo uitgezien


            Ook mijn eerste scrog.. dus sowieso wel wat nerveus... maar verre van een profi...



            Helemaal "nerveus" omdat ik nu echt een voorraad aan moet leggen, omdat ik het financieel niet meer trek om naar de shop/huisdealer te gaan.

            En ik ben toch wel erg gesteld op mijn blowtje...

            Comment


              Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

              Pro's bestaan volgens mij niet in de kweekscene,hobbyisten met groene vingers,and the right state of mind ,dat wel en amateurs

              Comment


                Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                Lijkt de gelige kleur wat minder te worden ?
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: 9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent

                  Waarom staan de potten ongelijk ?
                  Hoe geef je water ?

                  Verder complimenten voor het prachtige veldje
                  [emoji12]
                  Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                  Comment


                    Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                    ik heb een stek verdronken... uitgeschoten met water... amateursfoutje

                    Ik had een stekje bewaard in een soort van propagator (klein aquariumpje met spaarlampje), die heb ik toen maar geplant... maar die was natuurlijk behoorlijk achtergebleven.

                    Daarom heb ik die verhoogd met een omgedraaide pot.


                    Ik had nog eentje die klein beetje achter was gebleven op de rest, die verhoogd met een uitgekookte baksteen



                    En ik wilde eerst water geven met een 10liter gieter... daarom had ik die potten ook zover uitelkaar, en dicht bij de zijkanten van de tent.

                    Maar was toch onhandig met die gieter, dus nog klein 1,2 liter gietertje erbij gehaald.


                    Dus ik maak de voedig met water aan in de 10liter gieter, en giet het dan over in het kleine gietertje; dan kan ik ook beter per plant doseren.

                    Voor de middelste giet ik het dan zelfs nog weer over in een beker, anders kan ik er inderdaad niet bij... lol...

                    Zoals je zelf al aan geeft "Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen"



                    @Stemma
                    , yes het lijkt wel zo... het zet in ieder geval niet verder door, ik zag ze per dag achteruit gaan. Nu lijken ze zelfs op te fleuren

                    Het blad wat al gelig was, is nog wel geel... maar de kleine blaadjes om de toppen lijken weer allemaal mooi groen te worden



                    .
                    Last edited by Faach Viechuur; 11 April 2015, 07:11.

                    Comment


                      Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                      Mooi hersteld. Ik zelf zou nu nogmaals een beurt groei durven geven en dan weer terug op bloeivoeding. Te veel stikstof kan de bloei remmen maar aan je kleur groen te zien vragen ze toch nog wel iets N. De topjes zullen de gehele bloeifase 1 nog doorgroeien dus dat worden nog mooie torentjes. In bloeifase 2 (de afbloei) zal de groei in de top er dan ver uit zijn.

                      30 graden onder je net is wel aan de hoge kant. Bij temperaturen boven de 30 zullen de bloei-internodes in je toppen gaan strekken wat fluffie wiet geeft.

                      Comment


                        Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                        Vanavond krijgen ze nog een ronde groeivoeding... zat er al aan te denken, aangezien het idd leek te helpen... nu weet ik het zeker

                        En temperatur.. tja... het is vooral tussen 19:00 (lampen aan) en tot een uur of 22:00, daarna koelt het wel weer af...

                        Onder het net is het overigens +/- 26 graden....



                        Misschien komt het ook wel dat ik nu een omgekeerde tabakspot gebruik.. dat het nu hoger lijkt...

                        Deze is blauw, en absorbeert misschien wartme (voelt ook warm aan), en misschien blijft de warmte er ook onder hangen.

                        Ik ga denk ik mijn "kabelmeterje" even tussen de toppen hangen, in de schaduw, en kijken hoe hoog de temp dan is..


                        Zo'n soort dingetje (maar dan anders, wel met zo'n metalen bolletje eraan):

                        Comment


                          Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                          Net ieder een litertje water gegeven met 5ml groei...



                          En zit dus wel afwijking in mijn temperatuur.. mijn thermometer onder het blik, in de schaduw, geeft 29.9 graden aan.


                          Mijn "kabel-/staafmetertje" tussen de toppen (half) in de zon geeft 29.1 graden aan.

                          Ook nog even dubbel gechecked met een Medisana infrarood thermometer (zit ook kamerstand op) , en die geeft tussen de toppen en de lamp 29.2 graden aan.


                          Dus denk qua temperatuur is het wel ok... alleen dat blik blijft warmte onder hangen...



                          Verder was het vandaag niet zo warm... dus ik houdt het nog wel even in de gaten op deze manier.

                          Dan doe ik mijn kabel-/staafmetertje weer naar beneden, op net hoogte.

                          Dinsdag en woensdag wordt spannend...

                          weer_nl.jpg

                          Comment


                            Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                            29 c is wel een beetje aan de hoge kant.
                            Meer kans op fluffy toppen. Max 26 c is het mooiste, maar dat red ik zelf ook niet.
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                              26 gemeten in de schaduw dan toch? Ik meet nu in de volle zon...


                              Op het net hoogte was het gister +/- 26 graden....


                              Ik begon mijn normale thermometer te wantrouwen.. terecht dus...

                              Toch dat blik er misschien maar weer om weg halen, en weer normaal dakje doen, zodat die kan luchten...

                              Comment


                                Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                                Ja, je hebt gelijk Blik warmt op en straalt dat uit, beter iets anders idd.
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X