Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent
Mooizo, na die vega beurd nu weer terug op bloei, herstel duurt ff die worden nu nog groener. en over je vraag of je toppen nog hoger worden, ja. je hebt pressies goed gebonden, dat komt helemaal goed.
ik heb een stek verdronken... uitgeschoten met water... amateursfoutje
Ik had een stekje bewaard in een soort van propagator (klein aquariumpje met spaarlampje), die heb ik toen maar geplant... maar die was natuurlijk behoorlijk achtergebleven.
Daarom heb ik die verhoogd met een omgedraaide pot.
Ik had nog eentje die klein beetje achter was gebleven op de rest, die verhoogd met een uitgekookte baksteen
En ik wilde eerst water geven met een 10liter gieter... daarom had ik die potten ook zover uitelkaar, en dicht bij de zijkanten van de tent.
Maar was toch onhandig met die gieter, dus nog klein 1,2 liter gietertje erbij gehaald.
Dus ik maak de voedig met water aan in de 10liter gieter, en giet het dan over in het kleine gietertje; dan kan ik ook beter per plant doseren.
Voor de middelste giet ik het dan zelfs nog weer over in een beker, anders kan ik er inderdaad niet bij... lol...
Zoals je zelf al aan geeft "Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen"
@Stemma, yes het lijkt wel zo... het zet in ieder geval niet verder door, ik zag ze per dag achteruit gaan. Nu lijken ze zelfs op te fleuren
Het blad wat al gelig was, is nog wel geel... maar de kleine blaadjes om de toppen lijken weer allemaal mooi groen te worden
Mooi hersteld. Ik zelf zou nu nogmaals een beurt groei durven geven en dan weer terug op bloeivoeding. Te veel stikstof kan de bloei remmen maar aan je kleur groen te zien vragen ze toch nog wel iets N. De topjes zullen de gehele bloeifase 1 nog doorgroeien dus dat worden nog mooie torentjes. In bloeifase 2 (de afbloei) zal de groei in de top er dan ver uit zijn.
30 graden onder je net is wel aan de hoge kant. Bij temperaturen boven de 30 zullen de bloei-internodes in je toppen gaan strekken wat fluffie wiet geeft.
Net ieder een litertje water gegeven met 5ml groei...
En zit dus wel afwijking in mijn temperatuur.. mijn thermometer onder het blik, in de schaduw, geeft 29.9 graden aan.
Mijn "kabel-/staafmetertje" tussen de toppen (half) in de zon geeft 29.1 graden aan.
Ook nog even dubbel gechecked met een Medisana infrarood thermometer (zit ook kamerstand op) , en die geeft tussen de toppen en de lamp 29.2 graden aan.
Dus denk qua temperatuur is het wel ok... alleen dat blik blijft warmte onder hangen...
Verder was het vandaag niet zo warm... dus ik houdt het nog wel even in de gaten op deze manier.
Dan doe ik mijn kabel-/staafmetertje weer naar beneden, op net hoogte.
Comment