Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Ja ik kan het me een beetje voorstellen dat dat moeilijk is.. hahab je mag ook langs komen hoor:p
    Maar nadat flintstoned dat tegen me heeft g3zegt was vrijdag...
    De 2 dagen daarna was het erg warm en zondag avond d8 ik dat ze wel weer wat water nodig hadden en toen heb ik ze 2.50 ml per plant gegeven plus ik heb toen de potten tot de rand gevuld met aarde ipv halverwegen...

    Ik weet niet of het kwaad kan als ineens een stukje sran van de plant weer 5 cm onder de aarde komt?????

    Maar omdat ik nu die aarde heb gevuld zijn ze weer wat zwaarder duz ik dke het nj via de weegschaal das veel berer voor mij en had ik ve3l eerder moeten doen...

    Het kl.... is dat ik geen leege pot van 13 lkter meer heb... aarde heb ik nog wel....
    Anders ga ik wel weer even naar ranzijn 3n koop ik desnoods een leege pot om het te testen....


    Ik heb alle linkjes gelezen van8...
    De uitleg over van onderen water geven klinkt heel logisch... en ik het het idee dat ik dat ook moet doen want als ik ze water geef dan wordt de aarde onderlop van ze langzalse l3ven niet nat...
    Terwijl daar juist de drink wortels zitten.....
    Meschien moet ik dat maar even een x proberen...

    Mvg jeffab

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik heb net een 30 liter pot gewogen want die heb ik gwn leeg staan..
    Een 30L pot is 0.6 gr bijna een kilo...
    Een 40L zak potgeond van ranzijn helemaal vol weegt 15.5 kilo en die is een beetje vochtig standaart...

    Dus als ik ff uitreken en die 15.5 deel door 5 potten want ik heb 1 zak gebruikt voor die 5 potten... dan kom ik uit op 3 kilo per pot....

    Daarbij komt de pot er zelf nog bij dan kom ik uit op 3.6 kilo per 12 liter pot uit... duz dan moetten de potten van mij als ze droog zijn dus ongeveer 3.6 kilo wegen toch????????

    Dan staan ze veels te nat nu want ze zijn rond de 6 kilo per pot....
    1 pot is 5.1kg


    Mvg jeffab
    Attached Files

    Comment


      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      Ik vind die SMS taal ontzettend kut lezen.
      Da's de reden dat ik dit topic negeer.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Oorspronkelijk geplaatst door jeffab View Post
        Ik heb alle linkjes gelezen vanacht...
        De uitleg over van onderen water geven klinkt heel logisch... en ik het het idee dat ik dat ook moet doen want als ik ze water geef dan wordt de aarde onderop van ze lang zal ze leven niet nat...
        Terwijl daar juist de drink wortels zitten.....
        Misschien moet ik dat maar even een x proberen...


        Ik heb net een 30 liter pot gewogen want die heb ik gwn leeg staan..
        Een 30L pot is 0.6 gr bijna een kilo...
        Een 40L zak potgeond van ranzijn helemaal vol weegt 15.5 kilo en die is een beetje vochtig standaart...

        Dus als ik ff uitreken en die 15.5 deel door 5 potten want ik heb 1 zak gebruikt voor die 5 potten... dan kom ik uit op 3 kilo per pot....

        Daarbij komt de pot er zelf nog bij dan kom ik uit op 3.6 kilo per 12 liter pot uit... dus dan moeten de potten van mij als ze droog zijn dus ongeveer 3.6 kilo wegen toch????????

        Dan staan ze veels te nat nu want ze zijn rond de 6 kilo per pot....
        1 pot is 5.1kg


        Mvg jeffab
        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Ik vind die SMS taal ontzettend kut lezen.
        Da's de reden dat ik dit topic negeer.
        Ik probeer mij er maar niet aan te ergeren, maar vraag ik me wel af, of er ook voor mobile telefoons niet gewoon spellingcheckers zijn.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Ik weet niet of het kwaad kan als ineens een stukje sran van de plant weer 5 cm onder de aarde komt?????
          Dat kan geen kwaad.
          Van onder water geven is idd een prima optie. Wel na een minuut op 15 de schaal leeggooien anders zuigt het zich alsnog te nat vol. Wat ze in de eerste minuten opzuigt is meer als voldoende. Een droge pot weegt echt bijna niks meer als je die wil optillen dan verschat je je eraan omdat je de pot zwaarder inschat. Til je dus je potten op en je staat ineens met zoon pot boven je hooft omdat die zo licht is dan mag je water geven. Moet je er serieus aan tillen dan zit er nog meer dan genoeg vocht tussen je aarde. Vuistregel is 10% van de potinhoud aan water geven als maximum wat je mag geven, dit is echter een vuistregel waarbij geen rekening wordt gehouden met de grote en mate van verdamping van de plant maar geeft je een hele ruwe indicatie. Een volwassen plant in 11 liter geef ik gerust 1 liter per dag en soms drinken en verdampen ze zoveel dat ik vaker per dag die 1 liter moet geven. Er moet altijd lucht in de aarde blijven. Bij een pot waar het onder uitloopt zit geen lucht meer tussen de zandkorrels en de vezels in je medium de aarde is geheel verzadigd, anders zou het er immers niet onder uitlopen. Als je in een handje aarde knijpt en je kunt er een paar druppels water uit knijpen dan is die grond al te nat. Cannabis groeit van nature op karige zuid hellingen in het gebergte daar is geen moeras maar is het rete droog.

          De plant die al zo hing is nogmeer gaan hangen nadat ik die 200ml en voeding heb gegeven....
          Ik denk dat als ze 6 kilo zijn ze werg nat zijn...
          Bol naar onder hangend blad is te nat!!!!!
          Slap naar onder hangend verwelkt blad is te droog. Zoon blad hangt echt wel slap en flodderig en staat niet bol en strak en wordt ook niet lichtergroen tot gelig.
          Geloof me nu maar dat ze al die tijd te nat gestaan hebben en het vergelen en naar onder hangen van je blad komt door de zuurstofarme wortel die zijn werk niet kan doen. Je zal deze week ook last gaan krijgen van vergeelde kruinen door een ijzer gebrek als je zo door blijft wateren. Om ijzer te kunnen opnemen die nodig is voor de nieuwe scheuten moet de wortel namelijk over zuurstof beschikken en dat is er nauwelijks in een kletsnatte pot.

          Als een plant te droog staat verliezen de cellen hun celdruk dus stevigheid en verwelkt de gehele plant, ze is dan nog lang niet dood. Geef je een verwelkte plant een paar 100 ml water dan staat die binnen een halve dag weer strak. Een overwaterde pot is een groter probleem, om een kletsnatte kluit droog te krijgen moet je op een week of 3 tellen je plant verdampt namelijk nauwelijks met dat bol naar onder staande blad. In die drie weken kan ze nauwelijks voeding opnemen omdat ze nog niet kan verdampen omdat de wortel niet kan opnemen in een zuurstof arme omgeving. . Dus als ik jou was zou ik ze gewoon droog laten komen tot ze verwelken. Je pot sneller laten opdrogen gaat door in de nacht de pot van de kluit te trekken. Hiervoor moet de kluit wel goed doorworteld zijn wat bij jou waarschijnlijk niet het geval is (wortelrot)
          Last edited by FlintStoned; 5 August 2015, 16:39.

          Comment


            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            @ Flintstoned. Het is niet zo dat elke keer als ik water geef, het er aan de onderkant uit komt. Maar ik dacht dat het goed was om dit af en toe wel te doen ?

            Dat is mij verteld door een internet vriend, die eigenlijk wil dat ik dit elke keer doe, en dan ook het water wat er uit komt meet.
            Dat meten is dan om te bepalen hoeveel voeding de plant opgenomen heeft. Dit gaat mij een beetje te ver.
            Daarna de potten echt droog laten worden, voordat je weer water geeft.

            Deze internet vriend is het andere uiterste, tov mensen die vrijwel niks aan hun plant doen.
            Plant mag o.a. niet in de regen staan want de PH van regenwater is niet optimaal, en de planten mogen alleen water krijgen, dat perfect is.
            (dus als ik echt naar hem luister, moet ik o.a. met ph min of plus aan de gang)


            Maar ik zou graag jouw mening horen, over zoveel water geven dat het er aan de onderkant uitkomt. Ik krijg het idee, dat jij het geen goed idee vind ?
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              Oke..

              Maar zal ik nu echt wortel rot hebben??? En is dat ernstig??? Gaat dit vanzelf weg???

              Omdat ik zo3en domme fout heb gemaakt en ze te nat staan heb ik fish mix besteld...
              Dat is het beste om te vernevelen op en onder de bladeren als het donker is??? Of kan het ook al wel als ze al2 uurtjes uit de zon staan???

              Want ik heb begrepen als ze te nat staan dat ze nog wel voeding uit de blaadjes halen als ik dat erop spuit???

              Mvg jeffab
              Ik heb het namelijk nu binnen

              Comment


                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                Je hebt een kans op wortelrot, net als ik als mijn planten te nat staan. Er is nog niets verloren, daar zien je planten er nog te goed voor uit. Als je wortelrot hebt gaat je plant dood en daar zien ze niet naar uit.

                Je kan misschien doen wat Flint zegt, straks als de zon weg is de plant uit de pot halen en dan de wortelkluit aan de open lucht laten drogen. Dan moet het wel droog blijven !

                Is dat een optie ?

                Als je verpot naar een grotere pot zal de nieuwe droge aarde , een deel van de natte aarde opzuigen.

                Fishmix wordt gewoon opgenomen door de bladeren. Zodra de zon een paar uur weg is kan je dat gebruiken.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Ik vind het wel een beetje riskant om die hele plant uit de aardete gaan halrn...

                  Ik d8 dat ik de pot wel een beetje kon wriggen dat er een beetje lucht tussen komt zegmaar.

                  Als ik me planten uit me aarde haal als het nat is.... dat is toch niet goed???

                  Dan kan ik ze miss beter meteen overpotten maar dat moet als de aarde droog is toch???

                  Kan ik het niet een beetje redden met de fish mix... meschien knappen ze daar wel heel erg van op???

                  Mvg jeffab

                  Ps heb ze genumert

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Kan ik een pot niet open zagen???

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  En dan overpotten
                  Attached Files

                  Comment


                    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                    Het klopt dat je beter kan over potten als de aarde droog is, maar in dit geval zou het een nood ingreep zijn.

                    Je kan ook wachten, en alleen fishmix geven, maar de snelste oplossing is waarschijnlijk over potten, en dan zeker geen water toevoegen.
                    Met twee handen zo ruim als mogelijk de hele kluit er uit halen.

                    Wat je ook doet, eerst moet nu de kluit droog worden.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Ja maar is het nu nodig een noodingreep??? Zo erg is het toch nog niet?? En als ik het doe kan ik er maar 2 overpotte want ik heb maar 2 30 liter potten.... en kan dat niet nu al ipv in de nacht???

                      Ze sraan net 1 u uit de zon....

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Lieve JeffaB, je gaat het gewoon nu proberen bij de 2 planten die er het "slechtst" uitzien en waar de potten het zwaarste van zijn.

                        Voorzichtig op zijn kant neerleggen en heel voorzichtig de kluit uit de pot trekken, lukt dit niet of voelt de plant vastgezogen, ga je niet verder en probeer je een volgende plant.

                        Als je rare dingen tegenkomt meld je het hier gelijk en plaatst evt. een foto. Ik blijf wel online.

                        Je hebt heel duidelijk genummerd zo weet iedereen over welke plant we het hebben.

                        Ik heb zelf overgepot tijdens bloei en daar heeft de plant toen geen hinder van gehad. Sommige mensen verpotten meermaals omdat ze geloven dat "gekneusde " haarworteltjes uitgroeien tot sterkere wortels.

                        Enneh.. het is onkruid he...

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Enneh je haalt de planten niet uit de aarde, je haalt de aarde met plant uit de pot !
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Ben benieuwd... ben echt bang dat ik veel wortels afbreek...
                          Moet ik die 30L pot helemaal vol doen met aarde?

                          Ik ga me handen erin steken en pak ze zo diep mogelijk en dan laat ik iemand anders die pot eraf trekken?

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Dat kan, als het maar heel voorzichtig gebeurt! Misschien lukt het al als je voorzichtig onder aan de stam trekt.

                            Je legt in de nieuwe pot zoveel aarde dat als je de plant met kluit erin zet, de pot vult. Check het hoogteverschil van de potten, is dit 5 cm dan doe je 5 cm in de pot.
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              En kan ik een paar van zulke stenen onderol leggen???

                              Zijn best grote...
                              Attached Files

                              Comment


                                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                                Ik zou dat niet doen, zeker als je ze van onderen drinken wil geven.
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X